Nå har ene guppydama blitt tynn igjen men..

ingen yngel i sikte. var ute i et par timer i dag og på de timene har hun født barna og så har de i fellesskap spist opp alle igjen. to guppydamer og en hann, og så en platy.
skuffa...
jeeeeiiii! fant tre små yngel i karret alikevell, fikk to av dem over i et lite karr, men den siste unnslapp meg.
sukk.. jeg savner å ha guppy. høres så morsomt ut å være på jakt etter guppybabyer igjen

problemet var bare at jeg begynte med kun 3 fisk og etter det har gitt bort over 100 fisk til dyrebutikken!! plutselig ble alle i slekt nedi akvariet og ingen spiste yngel what so ever :P konstant overbefolket akvarium..

gratulerer med søte små hvertfall
hehe...etter å ha sett inne på forum i gamle tråder i går åpnet jeg pumpa og der var jammen 4 guppybabyer til
mine foreldrefisk var veldig ivrige å jakte og spise yngel.
noe rart skjedde, den guppydama som enda var gravid hoppet ut av akvariet i natt og lå død i morges...var rask å åpne magen for å se om der var babyer å redde, men der var bare masse gule egg..så det var jo litt dumt.
håper jeg greier å fore opp di seks bebisene da.
noen som har råd? jeg skifter 1/3 vann to ganger om dagen, de går i et karr med bare luftpumpe.
Guppy-yngel er såpass store at de spiser det samme som foreldrene gjør. F.eks flakfor, du kan evt knuse de litt mellom fingrene, og husk; Selv om de er store, til yngel å være, så spiser de rimelig lite. Vil tro at ett, maks to, flak i gangen er nok, sånn at du ikke forurenser vannet med for mye for. Du finner fort ut hvor mye, og hvor raskt, de spiser Hvis det er planter etc der de går, så vil de også finne ett og annet snacks i akvariet.
takker for svar
fanget to til nå, og vet at der er to til igjen i voksenkarret for jeg så de innimellom flyteplantene, men fikk ikke tak i dem..så da har jeg 8 bebiser i bebiskarret og to i det andre.
men det var noe jeg lurte på, den guppymammaen som har født disse sliter tydelig litt nå. hun svømmer rundt med nesen opp og halen rett ned...er det fordi hun er sliten, eller kommer hun til å dø?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap