Bør jeg flytte gravid platy?

Jeg har en ganske gravid platy og jeg tror hun skal føde snart...
bør jeg ta henne over i et annet kar?, jeg har et klart på 15 l....
har virkelig lyst til å få så mange som mulig av dette kullet, grunnet kule farger på mor og far.....hunnen er rosa og faren er rosa, rød og oransje :0P

jeg har en gullbarbe som er etter denne platy-hunnen hele tida og jager henne, så hun får ikke ro...
Jeg innbiller meg at han vil spise dem med en gang de kommer, for den har spist alle andre yngler jeg har hatt :0(


kan jeg ta henne over?...
har en annen platy hunn som også er gravid, men ikke sååå gravid enda... bør evt disse gå sammen i det lille karet???

*dont eat my babys*

:0(
Bare flytt henne, men vær forsiktig så hun ikke blir mer stresset enn nødvendig. Det er ikke optimalt å flytte hunnen så sent før fødsel. Om ikke platy spiser egen yngel, kan du sikkert flytte den andre og nå=)
Hei
Maretard
Bare flytt henne, men vær forsiktig så hun ikke blir mer stresset enn nødvendig. Det er ikke optimalt å flytte hunnen så sent før fødsel. Om ikke platy spiser egen yngel, kan du sikkert flytte den andre og nå=)


takk for svar...

da blir det i så fall bare en platy-hann igjen i akvariet (er jo andre fisker der også da)

men han tar ikke skade av å være aleine som platy? mens damene er på fødestua, hehe...

:0)
Hei maretard
Hei igjen,

flyttet dem nå, og de er mye mer rolige.....stresser ikke rundt lengre...

å jeg er glad.... da lir det sikkert snart fiskebabyer her :0)

tusen takk for hjelp Maretard !!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap