Gravid sverddrager

Inaktiv bruker
Jeg har en sverddrager jente, som fødte 14 små for to dager siden.
Hun er ennå svart ved buken. Er det sånn at hun kan holde igjen noe av yngelen og føde senere? Eller er hun helt tom for yngel?
Se bilde, tatt rett etter fødsel.
Jeg syntes hun er tykk ut enda. Så kan godt være hun har noen igjen. Så du bør følge med.
Inaktiv bruker
Ja det er egentlig det jeg også mener. Hadde en liten diskusjon med fruen
Hun mente at den var ferdig med å klekke ut unger, jeg regnet med det motsatte, men jeg ble jo litt i tvil så jeg synes at jeg måtte poste det er på forumet. For å høre hva andre sier og mener.
De kan godt føde i etapper, spesielt om de blir forstyrret eller blir stresset. Hun ser ut til å ha flere "på lager" hvert fall
Inaktiv bruker
Ok, Jeg har en sverddrager til som er gravid, og hun ene er ganske klar for å føde snart men de blir stresset opp av den ene dominante sverddrager gutten i karet. Det er om mulig det som stresser dem.
Der kan jeg komme med eks som jeg har erfart. Hvis hoen blir forstyrret av andre fisk i akvariet, så holder hun igjen fødingen til hun får ro rundt seg. Hoen kan prøve å gjemme seg bak blomster eller ting for å få fred. Men kommer andre fisk til hun, blir hun nok forstyrret.
Om jeg IKKE ser feil er bildet av hua di i et fødekarr? Dette er det som stresser henne mest antar jeg. Ha heller flyteplanter og mose i karret ditt slik at yngel kan gjemme seg, i steden for fødekarr. Mulig jeg ser feil, men likevel en anbefaling

LOFFA
Inaktiv bruker
Chihuahua
Der kan jeg komme med eks som jeg har erfart. Hvis hoen blir forstyrret av andre fisk i akvariet, så holder hun igjen fødingen til hun får ro rundt seg. Hoen kan prøve å gjemme seg bak blomster eller ting for å få fred. Men kommer andre fisk til hun, blir hun nok forstyrret.


Ja det vil jeg tro. Det er vel det som skjer. Et par av jentene får nesten ikke ro til å føde ferdig, men kun i etapper,vi fikk noen yngel i dag. Så da har hun sikkert fått en liten stund til å klekke ut noen yngel til
Det hører jo med til historien at vi har 3 sverddrager jenter og da 2 gutter. da den største og mest dominante, er den som forfølger de stakkars jentene mest.
Dvs det bilde jeg postet i forrige innlegg
Inaktiv bruker
loffa
Om jeg IKKE ser feil er bildet av hua di i et fødekarr? Dette er det som stresser henne mest antar jeg. Ha heller flyteplanter og mose i karret ditt slik at yngel kan gjemme seg, i steden for fødekarr. Mulig jeg ser feil, men likevel en anbefaling LOFFA


Ja det stemmer det Loffa Etter det jeg har erfart med henne så klekker hun kun noen timer etter jeg har puttet henne i fødekar. for da blir hun isolert fra den sverddrager hannen som følger etter henne stort sett hele tiden. ikke bare henne men også de to andre jentene. Så det er derfor jeg putter de oppi et fødekaraltså kun en fisk i hvert fødekar

Som du ser av innlegene ovenfor så går hun fremdeles med yngel i seg, men jeg har ikke puttet henne opp i fødekaret igjen, med tanke på stress. da vil jeg heller vente noen dager å se an situasjonen.

Når det kommer til selve yngelen, så har jeg en flyteplante som yngelen kan gjemme seg i. Så de har ihvertfall muligheter til å klare seg
Ser ut som den skal ha flere ja, den kan føde i flere omganger.

Jeg har en molly som fikk 4 stk (eller flere) for noen dager siden, 3 dager etter kom det noen til. Hun er fremdeles ganske rund så det kommer nok flere, har ikke fått sett så nøye enda, da akvariet står i et annet hus. (Hos min mor)



Lykke til!
Inaktiv bruker
ok takk for det det er vel sånn det er med levendefødende. De føder i ett settmen det er jo alltids spennende og moro når det kommer nye yngel til verden
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap