Må en ha både hann- og hunnguppy?

fant desverre ikke noe om det på siden. det står bare at man helst bør ha 2-3 hunner på en hann..

det var det jeg hadde, men hjelp som de ynglet! så jeg har gitt bort de 3 jentene og sikkert 10 små. nå er "pappaen" alene med ungene og noen neontetra..

kan jeg kjøpe 2-3 hannguppy til han? eller MÅ det være hunner? ser jo i dyrebutikken at de er adskilt, så det burde vel gå bra med bare hanner?
Ja, det bør gå bra. De er fredelige mot hverandre.
De yngler veeeldig mye, ofte litt for mye. Jeg var på tropehagen for en stund siden å skulle kjøpe guppy til ungene mine, og hun som jobbet der ble nærmest sur da jeg bare ville kjøpe hanner, og hun påsto at man måtte kjøpe hunner også, fordi det hadde hun lært!!! det er bare tull. Du kan fint bare ha hanner eller bare hunner.... men skal man ha begge kjønn, bør man tenke litt over fordelingen....
Hanner er ikke fiendtlige mot hverandre, men hvis du skal ha både hann og hunn, bør du ha 2-3 per hann, slik at hunnen ikke blir stresset av å bli jaget rundt hele dagen...

Jeg tror ikke hanner slåss når de krangler om hunner, jeg har lest at hunnene velger selv, den hannen med størst finner og sterkest farge....
Det er vel heller hannene som velger den nærmeste hunnen..

Jeg har delt kjønn jeg også uten problem. Eneste er vel at hannene, som akkurat har blitt kjønnsmodne, prøver seg litt på hverandre. Jeg ser det bare som at de tror de er sammen med jenter, eller at de kunne ønske det. Det skader ikke hverandre hvertfall, friske og raske.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap