Hvor store kan jeg _forvente_ at sverddragerene blir?

Jeg har lest at den kan bli 14 cm, men fikk vite av dyrebutikken at det har de aldri sett.. (da jeg kjøpte dem fikk jeg opplyst at de ca ble 6 cm lange..)Så da lurer jeg på: hvor stor var den største sverddrageren dere har hatt/sett i et vanlig akvarium?

Min hunn er nå ca 8 cm, hannen kanskje 8,5 cm.. Jeg synes de har blitt svære i forhold til de søte små jeg kjøpte, og kan ikke skjønne hvordan jeg skal få plass til dem dersom de skal bli nesten dobbelt så store.

Har en hann og fire hunner svømmende i en 95L sammen med en ancistrus og en sommerfuglfisk.

(og et ukjent antall reker..og snegler..)
So stor vart min, da var den ca 3 år!
Utruligt flotte
Leni
So stor vart min, da var den ca 3 år! Utruligt flotte :)


Oi, den var stor, ja! Ser det er en han, men ble hunnene like lange? De har jo ikke det sverdet bak. Flott fisk!
Jeg tror ikke halefinnen telles med når man måler lengden på fisk=)
Har nettopp hatt ei stor fin sverdrager hoe på besøk i nokre veker
(ho mangla hanne) Og det er nok den største hoa eg har sett Ca 10-12 cm meina eg ho var i lengda men ho var også ganske diger alle andre veia.....
Leni
Har nettopp hatt ei stor fin sverdrager hoe på besøk i nokre veker:) (ho mangla hanne) Og det er nok den største hoa eg har sett Ca 10-12 cm meina eg ho var i lengda men ho var også ganske diger alle andre veia.....


Hihi, flere som har lagt seg ut i jula? Kjekt å vite at jeg ikke er alene....

Men, ho var veldig lang! Blir spennende å se hvor store mine blir etterhvert. Det virker som om de veks og trives i alle fall.
Maretard
Jeg tror ikke halefinnen telles med når man måler lengden på fisk=)
Stemmer det, denne fisken er 7 cm.
Jeg så en på 8-9 cm i en dyrebutikk en gang. Har hørt rykter om at hanner ikke blir spesielt store, det er hunnene som kan bli store.
Trine T
[QUOTE=Maretard]Jeg tror ikke halefinnen telles med når man måler lengden på fisk=)
Stemmer det, denne fisken er 7 cm.

Det er to måter man kan måle lengden på fisk: Standardlengde (SL) som går fra snute til halerot, og totallengde (TL) som går fra snute til halespiss.

Står litt på
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap