Fiskefinne som deler seg??

Jeg har en 4 guppyer i et selskapskar, 3hun, og 1hann.

Den ene hannen fikk for en stund siden halefinnen sin delt i 2 på midten, men så ikke ut som han led noe av det, og jeg tenkte at det var naturlig at sånt skjer, men idag så jeg at den øverste delen hadde splittet seg litt igjen!

Han svømmer helt naturlig og oppfører seg som han gjort siden den var ny her... men er interresert i å finne ut av hvorfor dette skjer, er det finnebiting?

De går sammen med algespisere, en nattaktiv sjokomalle, og to stk. regnbuelaboa...

Eller er det sykdom? eller er dette et vanlig guppyproblem?
Tror nok ikke jeg kommer til å gjøre noe med det, da hannen flørter med damene, selv om en nettopp har født og de to andre er gravide

han spiser og svømmer naturlig så....

Men kan halefinnen vokse tilbake i en del igjen, eller blir dette et "arr" ?
Inaktiv bruker
noen av de guppyene jeg har hatt har hatt noe lignene, en hunn som jeg hadde fikk oppløsning i halen :S
jeg tror det er slaks sykdom at de for vanskeligheter for å svømme eller noe sånt. er ikke helt sikker



Hadde det samme med ene guppyhannen min, og den ble mobbet av den ene hunnen. Halen gikk fra praktfull til flisete på under et døgn. Var så ille at jeg måtte skille hanner og hunner.
Dessverre døde den etter et par dager. Om det skyldes at den hadde blitt plaget/bitt vet jeg ikke...men ser ikke bort i fra det.
Min hann har iallefall grodd halen sin sammen igjen, og svømmer videre i all prakt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap