Hva kalles mine platyer?

Har sett disse bare den gangen jeg kjøpte 2 hun-platyer. Innkjøringsfisk..hehe.. var nybegynner og hadde ikke gjort researchen min ordentlig..trodde nok jeg ville få bra hjelp i butikken.
Men disse platyene ligner på Red Wagtail utifra den hjemmesiden, men mine har hale-finner som ender i en spiss, lange fine hale-finner
Ene hannen ser cirka slik ut http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4344&tab=3&image=3490
Mens den andre er en liten rød korall-platy.

Har 2 yngel som har fått litt lys-rød farge fra wagtail-faren, men har fått moras lange svarte halefinne.. blir knallfine tror jeg

Folk blir visst lei av levendefødere..men jeg synes det er fascinerende jeg..enn så lenge
tror det er blitt krysninger av platy og sverdrager.
Hmm, interessant ^^
Jeg har ikke Sverddragere, men de to damene var jo kjøpt i butikk så..
Det er jo en mulighet for det da kanskje, men fine er de
Skal prøve å få tatt bilde
Første er av en yngel som er blitt ganske så stor, sikkert 3 cm fra snute til hale. Ser tydelig den fine lange spisse halefinnen.
Andre er bilde av mora + ene hannen. Mora har ikke lenger like fin finne som før, etter en sykdomsperiode. Men har antydningen, og ikke misnt genene

Tror ikke at det er krysning jeg da men, har jo ikke peiling så
Ingen andre som har noen formeninger? Er litt greit å vite om man har kryssning eller ei hvis man skulle finne på å selge/gi bort noen etterhvert.
Denne finneformen kalles komethale på norsk synes jeg å huske, mulig den til og med kalles kometsverd. Det er altså en fremavlet variant og regnes som ren platy og ikke en krysning.

Var lite bilder å finne på nett, men den som er nummer to i midten står benevnt som Platy Red Comet mens nummer fire i midten står benevnt som Comet Wagtail Sword Platy og det er vel den som ligner mest på den du har. Nummer seks øverst er også en slik ser det ut til og det står Comet Red Sword Platy på den ser jeg.

Vet ikke om det gjorde ting litt klarere. Er egentlig en ukjent art for meg dette så jeg lærte mye om platy på kort tid nå mens jeg surfet etter opplysninger om denne varianten
HeHe, visste jeg kunne stole på deg Astrid

Godt å vite at det ikke er kryssning, synes de er veldig flotte
Den største yngelen har fått splittet sin halefinne i natt, men-men :>

Tusen takk forresten
Bare hyggelig.

Det var forresten en av de finere platy-variantene jeg har sett så jeg skjønner godt at du er fornøyd med de
Takk-Takk

Har 2 små yngel som blir lysere rød rød-orange som blir minst like fine ^^
Er ikke lei Platy ennå, hehe
Jeg har også Wagatail-Platy.
Hvis man skal se om det er en Wagatail-Platy så, vis det er svarte finner og hale så er det Wagatail-Platy.
Jeg blir heller ikke lei av levefødende.
Ok. Jeg begynner og bli litt lei av dem.
Jeg har hat levefødene i 5 månder.
Jeg har 2 Sverddrager og 5 Wagatail-Platyer sammen.
Det går helt fint ingen krysninger.
Men når jeg kjøpte dem så viste jeg ikke at dem kam krysse seg og jeg viste ikke at det var levefødene.
Det eneste jeg har sett er at Sverddragene har parra seg.
Og at noen av Wagatail-Platyene har leka litt.
Så om ca.1 Månde så får nok jeg noen Sverddrage-yngel.
Det blir morsomt.
Lykke til videre med levefødene fisk!
De har svart hale og finner ja, men halefinnen ender opp i en spiss.
Så jeg satser på at Astrid har rett når hun sier det mest sannsynlig er Comet Wagtail Sword Platy. Den ene hunnen har faktisk brun/svart hale noe den ene yngelen også har, den har rødt hode og svart kropp med brunlig/blank toppfinne og brun/sortaktig halefinne som ender i en fin spiss.. ^^

Har forøvrig funnet ut at alle yngel jeg tror er store nok til å slippes ut av yngelboksen må gjennomgå 2-3 dager med intens jaging fra de to kampfiskdamene mine + kakadue-hannen. Så er de liksom godtatt, eller de finner ut at de ikke lar seg fange

Nå er det 2 Black Molly som stadig vekk er nær ved å bli spist, roer seg om en dag eller to etter mine erfaringer .. hehe.
Jeg også har en Comet Wagatail Sword Platy.
de platyene dine var kjempeflotte =) Skunne tenkt medg 2-3 slike selv jeg
Så hyggelig at du synes det, er godt fornøyd selv jeg
Da jeg har kun dette akvariet og noen ganske så sultne rovdyr av noen kampfisk-damer så er det sjelden jeg ser noe ny yngel, og ser jeg de er det ikke bare-bare å få hanket de opp med håv for å få de i yngelboks.. Så foreløpig har jeg ikke noen å avse dessverre :o
De to som er i yngelboksen nå blir superfine Lysere rød, og lange fine svarte hale"slør"
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap