Er så glad:d

var nettopp og kikket i akvariumet hvor jeg har guppyer og en kampfiskhunn oppi. der fikk jeg øyet på en liten ungfisk..men før jeg klarte redde den så ble den spist av kampfisken..

jeg tenkte at jeg måtte se litt til etter og der fant jeg 2 små krabater til..de klarte jeg og redde og sette oppi fødekassen. men håper bare på at de 2 overlever
så artig fortell åssen detta går.
ja nå har de vært 1 dag i fødeboksen og ser ut som de har det bra. gir de yngelfor 2-3 ganger dagen. så bler spendende når dem vokser..men sitter bare og venter på at de 2 andre guppyene jeg har skal føde. håper de kommer snart:P er så kjekt med småtasser
det går kjempe bra plutselig så var det 5 igjen i fødeboksen og på søndag som var...den 1.3 så kom det ennå mere guppy yngel...nå er det slik at jeg ikke klarer å telle alle samen, men tenker det er over 30 stk nå men så hadde jeg en hunn til som var klar til å føde, men plutselig så lå hun i bunnen av akvariumet
ah artig. ja hunnen kan dø av stress rettåslett
Inaktiv bruker
du burde putte guppy yngelen i eget kar. da er det større sjanse for at de overlever og ikke blir spist av de voksne
Morten H
du burde putte guppy yngelen i eget kar. da er det større sjanse for at de overlever og ikke blir spist av de voksne;)


har tatt dem over i et annet kar
Inaktiv bruker
Å fore med nyklekket eller frossen artemia kommer sikkert til å falle i smak for de små guppy barna, mer næringsrikt og guppyene vokser fortere
Morten H
Å fore med nyklekket eller frossen artemia kommer sikkert til å falle i smak for de små guppy barna, mer næringsrikt og guppyene vokser fortere


jeg gir dem tetramin baby. d er vel bra det og?
Inaktiv bruker
det fungerer sikkert bra det også, men som et tileggsfor så burde du fore med artmia. ligger en artikkel om artemia her
Morten H
det fungerer sikkert bra det også, men som et tileggsfor så burde du fore med artmia. ligger en artikkel om artemia [URLBLOCK1]


ok takk for svar
anita89
[QUOTE=Morten H]Å fore med nyklekket eller frossen artemia kommer sikkert til å falle i smak for de små guppy barna, mer næringsrikt og guppyene vokser fortere


jeg gir dem tetramin baby. d er vel bra det og?

Hvis du er nybegynner og ikkee har anna enn guppy unger så ikke gidd å stress med nyklekket artemia. Frossen artemia er greit nok.

Tetra yngelfor er bra det. Jeg bruker bare vanlig flakfor som jeg knuser, jeg
Inaktiv bruker
Akva-Math
[QUOTE=anita89][QUOTE=Morten H]Å fore med nyklekket eller frossen artemia kommer sikkert til å falle i smak for de små guppy barna, mer næringsrikt og guppyene vokser fortere


jeg gir dem tetramin baby. d er vel bra det og?

Hvis du er nybegynner og ikkee har anna enn guppy unger så ikke gidd å stress med nyklekket artemia

Det har godt av variert for, kjøp et brett med frossen artemia. anbefaler det sterkt. fiskene vokser fortere og er mer energiske, det skader i hvertfall ikke, bare ikke overdriv foringen
Frossen artemia er som oftest voksne artemia og disse blir for store selv for guppy-yngel. For voksne guppy er det derimot greit.

Jeg brukte bare knuste flak til mine guppybarn. TetraMinBaby er også fint babyfôr. Kan forresten anbefale å variere med litt forskjellig. Mine fikk innimellom tinte frosne erter som jeg fjernet skallet på og skviste mellom fingrene opp i akvariet. Dette spiste både yngel og voksne.

Gratulerer med yngelen og lykke til
Nå har jeg skaffet meg plyteplante så nå er det masse planter i akvariumet mitt. Jeg må alltid inn å se på fiskene mine før jeg reiser på jobb, og det gjor jeg også i går. Da så jeg bitte bitte små fisker, så guppyhunnen min har født igjen Det er tredje gang jeg har fått til yngel=)
Dette er kjempe stas
Grattis med yngel! Kjempemoro
Jeg var overlykkelig da min guppy fødte, og kom meg nesten ikke ut døren fordi jeg måtte se det hele
Og det var jeg, ikke ungene, som var mest lykkelig...
Det er koselig med fiskebebier

Det er lenge siden jeg har hatt det nå.

Men har pleid å la de være i akvariet jeg. For mange år siden så brukte jeg sånn flytende yngleboks, og hadde sikkert mer enn 40 black mollybebier der - men en dag så var alle døde !!! Jeg gråt mine tapre tårer, og mamma måtte rydde opp i elendigheten. det var siste gang jeg puttet bebiene i yngleboks.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Andre Fossen
Reklame for plussmedlemskap