Misfarget black molly?

Vi har kjøpt oss en liten stim black molly. Vi oppdaget nå at en av hannene har veldig mye gulfarge oppå hodet. Alle de andre kjøpt i samme butikk er helt svarte og det var bare svarte fisk i butikkakvariet. Er dette normalt? Er det sannsynlig at de har tatt inn en krysning mellom flere oppdrettvarianter, eller kan han være syk?
Hei Trond og Anette .
Skjedde det en fargeendring i etterkant- eller var den slik da den kom i hus?
Det heter Black Molly - men de trenger slett ikke være svart.
Høres ikke ut som sykdom.
Men legg inn ut bildet av fisken. Her er masse folk som har god greie på sykdommer.

mvh
Bilde av mollyen
Her er det et bilde av han. Han var sånn fra butikken. Ser ut som det er naturlig farge.
På meg ser det ut som noe gammel moro har sneket seg inn
Ikke så rart noen oppdrettere krysser inn litt ferske gener, det har lett for å bli mye innavl hvis man skal holde slike stammer "rene"
Har selv krysset inn viltfanget molly i black molly stamme for å kvikke dem opp litt. Det hjelper veldig godt.
Inaktiv bruker
Har sett at black molly kommer ofte med gule finner. Så gult hodet er kanskje ikke så uvanlig?
Ene molly-dama mi har litt gult på finnene.
Fikk et yngel-kull der jeg klarte å berge en 5-6 av ynglene oppi yngel-boksen.
Og en av dem var gul på hodet. Kom dessverre til å velte ut alle ynglene når jeg skulle mekke på noe planter.. fikk reddet alle bortsett fra "gul-hode-mollyen" min
nå har det seg jo sånn da at den ekte black molly faktisk er gul /hvit og absolutt ikke svart i det hele tatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap