Mine tannkarper har fått unger.

jeg har 4 limia perugiae, de fik unger i natt.
jeg lurte på om de spiser sine egne unger? fant ingen info om det...
de fire fisk med barn svømmer alene i et akvarium,jeg tok i litt flyteplanter,men hvis de spiser sine unger vil jeg ta dem helt vekk.....da jeg ønsker å ta vare på alle.
kan selv svare på mit spørgsmål.....fik 10 unger og de er alle i live i dag....(de er blitt store på de 11 dage) de voksne spiser ikke sine unger.
Så bra! Gratulerer

Forresten flott at du går tilbake og legger inn sånne opplysninger når det (dessverre) ikke har kommet noen svar. Andre som lurer på det samme senere, vil nå kunne få svar ved å søke
takk for det. det er jo litt spendende med fisk som ikke så mange andre har.
alle de 10 unger er jenter,jeg synes jo det var underligt,at jeg ikke fik en eneste liten gutt...det er vel ikke så smart.
nå lurer jeg på om det er vanligt,at hele kull bare blir jenter...jeg har lest at vannverdier kan spille inn,men hvis det er rigtig,så kanskje noen vet hvor store avvik i vannverdier som må til for å få gutter?
eller kanskje alt bare er tilfeldigheter?
temp 26
gh 7-8
ph ca 7
Om de ligner en del andre levendefødere så begynner ikke gonopodiet å utvikle seg før ved 10 ukers alder og de er ikke kjønnsmodne før rundt tre måneders alder. Det vil si at det er normalt at alle ser ut som hunner når de er bare fem uker.

Mulig vannverdier virker inn på kjønnsfordelingen på denne arten også, men det vet jeg ingenting om
de voksne jenter,har en liten svart rund prik på øverste finne,men gutten er helt svart på øverste finne.
alle 10 unger har en liten svart prik som de store damer,så jeg vil da tro alle ungerne er jenter.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Kåre Johannesen
Reklame for plussmedlemskap