Korall platy

Har 5 stk korall platy, 2 røde hunn, 2 svart/røde hann og en svart/rød hunn.
Disse er ganske ulike de forrige platyene i oppførsel da de "graver" seg ned i javamosen, eller i plastdusken jeg har i akvariet og er sjelden fremme i åpent vann. Har de i et akvarium på 63liter, sammen med noen guppy, leopard corydoras og ett par ancistrus sp.

På en butikk sa hun som jobbet der at det var fordi de gjemte seg blandt koraller, osv... Har noen røde koraller på bakgrunnen, og platyene trekker mot disse når de er fremme.

Er dette sant eller er de bare en fremavlet variant?

Noen som kan fortelle litt mer om disse merkelige men søte vesenene??

Legger ved et bilde av en av mine søte små. Sverddrageren og mollyen på bildet er flyttet til nye akvarier.



Inaktiv bruker
Rett meg om jeg tar feil, men er ikke koraller noe man bare finner i saltvann?

Uansett, korallplaty er en helt vanlig platy =)
Det er jo bare utrolig hva folk i zoobutikker klarer å trykke ut av seg noen ganger.. Koraller i ferskvann.. Hehe.
Nei som vanlig er de helt på jordet, men hvorfor de gjemmer seg aner jeg ikke. Vil tro de kommer frem etterhvert, hvis de ikke er syke.
Fiske_Arne
Det er jo bare utrolig hva folk i zoobutikker klarer å trykke ut av seg noen ganger.. Koraller i ferskvann.. Hehe. Nei som vanlig er de helt på jordet, men hvorfor de gjemmer seg aner jeg ikke. Vil tro de kommer frem etterhvert, hvis de ikke er syke.


De er ikke syke, men tror ikke de trives så godt med mye strøm i vannet. De har jo små finner i forholdt til kroppen. Den største hannen min ser ut som en ballong med små finner på siden. Han flyr godt avsted om han havner i strømmen fra pumpa. De er ikke tynne, kommer frem når det er mat og spiser godt, hunnene yngler også. Har mange planter og gjemmesteder i akvariet da jeg håper å guppy-yngel noe det ser ut som at platyene mine også setter pris på.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap