Kan vanlig rød platy og indianer platy pare seg

Ja, det går an. De er jo samme art, de har bare ulik farge.
mona o
Ja, det går an. De er jo samme art, de har bare ulik farge.

Nei, det er faktisk to forskjellige arter, men du har rett i at de kan krysse seg.
Hehe, da lærte jeg noe nytt om en av de vanligste akvariefiskene i hobbyen:p
For meg er platy bare en stor suppe av massefødende glupskinger som finnes i alle regnbuens farger (uten å fornærme noen altså), så jeg har aldri studert det vitenskaplige navnet deres grundigere.
Man kan jo ikke vite alt om absolutt alle arter heller
Jau
det gjør de også med molly=)
Platy kan ikke blande seg med molly
Beklager
tar det tilbake tenkte litt feil jeg nå. no annet som surra i hue=) takk for at du sa fra
sebraciklide
tar det tilbake tenkte litt feil jeg nå. no annet som surra i hue=) takk for at du sa fra


Hmmm..? Jeg har en gul mollyhann, en oransje platyhunn og en sort platyhunn ( har hatt mollyhannen siden jul, platyhunnene siden januar)
Jeg har nå en knallgul yngel, en lysegul yngel og en gul/oransje yngel....?
Platyhunner kan lagre sperm så de kan faktisk få et par-tre kull uten å treffe på en hann i mellomtiden. Siden platy og molly ikke krysses så er nok det forklaringen på yngelen som har dukket opp hos deg.
okay- jeg gir meg
Trodde jeg hadde en sensajonshendelse jeg da
Det som er så vittig, er at den største gule yngelen ligner utrolig på mollyhannen. Arti læll,da.
Okei da vet jeg det
takk for jelpen har for 2 stk yngel nå men vet ikke om det er rød eller indijaner platy. så er spørstmåle kan de bli ny farge på dem?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap