Platy yngel - bør jeg flytte dem?

Jeg oppdaget akkurat 2 platy yngel i mitt akvarium. Jeg har 1 hunn platy og 2 hanner, og mange andre fisker (kampfisk, slørhaler etc). Jeg lurer nå på om jeg bør flytte yngelen til en egen liten bolle så de ikke blir spist, og lurer da også på om jeg bør flytte moren også da hun sannsynligvis ikke har fødd ferdig enda? Eller vil hun spise yngelen?

Har også lest at moren gjerne vil være i fred når hun skal føde.. Vil hun trives best alene for seg selv i en bolle eller i akvariumet hvor hannene stadig jager henne?
Inaktiv bruker
Jeg vill helst flytte yngelet over til et eget akvarie med ting som fisken kan gjøyme seg i og mora i et anna akvarie for sikkerhetens skjuld og så ville jeg holde øye med moren i noen timer for å se om ho skal føde meir. Men dersom du ikke har muligheten til å ha yngelet i et akvarie for sei selv ville jeg ha lagt inn gode gjeme steder til yngelet slik at i tilfele moren vill prøve å spise demhar dei nokon steder ø gøyme seg. Helst planter med mye blader eller små romslege huler.
Jeg ville ikke flyttet hunnen. Hvis hun er midt i en fødsel som du mistenker, kan hun bli så stressa at hun ikke slipper ut yngelen, og eventuelt dør. Flytt heller yngelet du måtte komme over hvis du er redd for dem
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap