Lenge til sverdrrager yngel blir store?

Jammen er det to yngel som har overlevd den store, skumle scalaren i akvariet på jobb i over en uke! De er ca 1 cm store nå. Svømmer rundt blandt noe javamose. Noen ganger synes jeg de er vel modige men kanskje de har mye flaks siden den store scalaren ikke har spist dem enda. Men hvor lang tid tar det egentlig før de blir såpass store at jeg kan slutte å bekymre meg for dem? Scalarer på denne str tar jo neontetra! Jeg hadde planlagt en ominnredning men den er nå lagt på is så lenge for ikke å ødelegge for de søte små.
Mine er en måned og ikke spesielt store - 1,5 cm kanskje
Har dem i eget akvarium og forer med Tetra Baby, men synes de vokser sakte sammenlignet med f.eks guppy
Yngel som må klare seg på flakfôr vokser nok temmelig sakte.
Spørsmål om "hvor lang tid tar det før de er så og så store" på yngel, er nok umulig å svare på eller forutsi fordi mange faktorer spiller inn - mest avhenger det av miljøet og fôringen de vokser opp med.

Variert og veldig næringsrikt fôr (helst brorparten levendefôr, men det er ikke alltid så lett for alle å få til), god plass og masse rent vann gir best vekst.

Ja, tenkte på det med tilgangen på for, det har vel en del å si. De får bare flakfor og kanhende det begynner å bli gammelt også. I tillegg beiter de vel litt av sånt som kommer på javamosen? Det er ikke det karet som oftest blir tatt vannskifte i, og det bor tre gibbicepser der... :P Jeg lurer på om jeg skal ta de med meg hjem og ha dem i rekekaret til de blir større. Men da må jeg vel være veeeldig forsiktig under tilvenning. Er nok en fare for at de smaker på en liten reke eller to når (hvis) de blir litt større, men det får heller gå. Alternativet er å la de gå i et slikt fødenett som man henger på kanten i akvariet (det på jobb) men vet ikke om det er noe særlig å la de være der. Da blir det jo liten plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap