Platyhunn blir plaget av andre fisker

Hei! Jeg har har tre platyer, en hun, en hann og fiskebabyen deres. For to dager siden oppdaget jeg at den eldste hunnen min (mammaen) var blitt veldig tynn, og jeg så et stort sår på den ene sida. Etter videre observasjon så jeg at det var fiskeungen (fisketenåringen, den er 5 mnd) som svømte bort og bet mora si. Jeg reagerte ved å ta fiskeungen ut av akvariet, og trodde alt var over og at mammaen kunne leve videre i fred. Men så oppdaget jeg i kveld at også hannfisken svømte bort og nappet i sida der såret er. Hva er det som skjer? Hva bør jeg gjøre?
kan prøve svare litt her.

andre fisker napper på syke fisk, slik er det bare.

siden hun er syk så trur jeg nesten alle vil bort å pirke på hun. Trur du kanskje må avlive denne fisken, dessverre
Jeg vil ikke anbefale fisken med mindre den virker syk. Hvis den virker noenlunde frisk og spiser normalt, ville jeg heller skilt den og behandlet med melafix til hun er bedre, deretter putte henne tilbake til de andre.
Jeg vil ikke anbefale fisken med mindre den virker syk


Dette skulle seff være "Jeg vil ikke anbefale å avlive fisken med mindre den virker syk"
Takk for svar! Måtte dessverre avlive henne da hun var blitt veldig tynn og slapp de siste dagene..
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap