Vil bare rose denne "geniale" fødekassen!

Har prøvd få frem en egen fargevariant av guppyne mine.
Endelig ble den ene gravid å jeg satt den i fødekassen (ikke laoss ta den diskusjonen nå)

Nå 2 dager etter jeg satt henne i kassen så jeg smååå yngel under i denne "lommen" i kassen. YES!! tenkte jeg, men var bare 1 yngel, hadde vært borte i timesvis, nå er guppy mamman helt liten igjen å "ferdig" å føde.

Jeg så den ene yngelen smatt ned i dissse rillene i bunnen å rett ut i karet å ble spist. SUPERT!!

Kan bare gi denne "Guppy fødekassen" som det står på esken en stor applaus!

kan ha vært feilvare?

UTROLIG KJIPT!
er rillene helt på bunnen?? burde ikke de være i skillet midt i kassen? Så ut som en merkelig konstruksjon det der! Står bunnen fastmontert, eller er den løs... du har ikke satt den sammen feil?
er riller i bunn ja, også i toppen, men der er de ett lokk lissom.
en trekant midt i, den er grei, der skilles yngel fra mor.

den er ikke satt sammen feil :P er ferdig i pakken.

På bildet på pakka er det IKKE riller i bunn, men masse små hull
Ingen fare for at yngelet detter ned igjennom disse rillene? Eller er yngelet for stort?

Merkelig at det ikke er riller på kortsidene som de fleste førdekasser har. Men den trekanten er genial i forhold til den vanlige "skillebunnen" som er i vanlige kasser.
Det er dessverre noen fødekasser som er utformet helt håpløst. Jeg har en selv (et annet merke/modell) der små sugemallebarn greide å klemme seg ut igjennom rillene i bunnen. Jeg ville ha trodd at i hvert fall de var for store til å snike seg ut, men nei da...
som sagt, yngelen detter igjennom å gjør dennne fødekassen ubrukelig.
kan være feilvare, trur jeg gir den tebake til butikken gitt!
Inger Anne
Det er dessverre noen fødekasser som er utformet helt håpløst. Jeg har en selv (et annet merke/modell) der små sugemallebarn greide å klemme seg ut igjennom rillene i bunnen. Jeg ville ha trodd at i hvert fall [I]de[/I] var for store til å snike seg ut, men nei da...

du posta samtidig som meg, hehe, så var ikke deg jeg svarte til.

men ja utrolig rar patent dette her.
jeg stussa litt når jeg pakket den opp, men tenkte ikke noe mer på det.

Hva med å mekke inn et tynt underlag over rillene, eller no? Slik som nylonsnettingen jeg bruker på pumpeåpningen hvis yngelen blir trukket mot? Kanskje det ville funke? For denne midtskilleren virket jo ganske smart.
Eller klinkekuler på botten av akvariet? ))
Er jo bare å legge noe over hullene i bunnen så yngelen ikke kommer seg ut der.
ja kan prøve legge noe der, vil bare ikke stresse morra no mer, tilfelle hunn ikke er helt ferdig ennå
Men hvis yngelen detter igjennom, kan du jo bare ta henne ut. Det vil ikke gå bra før du har fått lagt noe over likevel:P
Hei.
Jeg har også den typen fødeboks, men på min er det bare bitte bitte små hull i bunnen av boksen. Det som du har som bunn i din er lokket på kassen min. Så for meg virker det som en feilkonstuksjon... Kanskje du skal ta den med tilbake der du kjøpte den.
Kanskje det er meningen at den skal brukes i egne fødekar. For at ikke hunnene skal spise opp yngelen etter å ha født dem... Det beste er uansett en god dott med Javamose eller tette planter så yngelen skal gjemme seg i hovedkaret.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap