Guppy død

Jeg kjøpte 7 guppyer, to hanner og 5 hunner, fra en butikk for i underkant av to uker siden.
Dene ene hunnen fik plutselig ganske stor mage, jeg tenkte den kanskje var gravid, men idag viste det seg at den var død.

Den så ut som en høygravid guppy, men der blir vel ikke så stor så fort? De 4 andre hunnene er hvertfall slanke og så fine enda
Jeg har hatt litt fiskedød i akvariet tidligere.., men trodde alt var bra nå, har testet for nitrat og har ph på 7,5 så forholdene i vannet skulle være bra.

Har lest tidligere at hunnen kan droppe å føde viss den føler seg utrygg og dermed bøte med livet, tenkte kanskje det kunne skjedd, men som sagt tidligere så kan jeg ikke fatte at den kan ha blitt så klar på under to uker.

Har ikke bilde av den, men den så helt normal ut, bare med stor mage...
Spørsmålet er ganske enkelt; Hvorfor døde hun ?
Hei.

Det er vanskelig å svare på dette. Men kvaliteten på Guppyer som du får kjøpt på dyrebutikker er ikke veldig høy, så det kan være at det er kvaliteten på den som gjorde at den døde. Tenker at hun kanskje var stresset og utrygg før fødselen som du sier, at den ikke klarte det...

En Guppy går drektig alt i fra 28-72 dager, så som du sier så var det kanskje litt tidlig å være høygravid.

Det samme har skjedd med meg. Hadde veldig mange Guppyer i et kar og plutselig fant jeg den største gravide damen død helt uten noen forklaring.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap