Platyer som ikke yngler

Jeg har siden begynnelsen av mai hatt 5 platyer - 1 han 4 damer. Til nå så har dem ikke ynglet. Det er 3 av damene som kan se noe rund ut i buken, men det må sies at de er veldig glade i mat og kan være feite Jeg lurer derfor om
1. hannen er steril, 2. de har fått yngel uten at jeg har sett en eneste en av dem
3. de trives ikke og dermed ikke lager små?

Er det noen som kan gi meg gode råd eller har noe lurt å si?
*bump*

ingen gode råd å få i varmen?
Sånn var det med mine også.
Til jeg en dag innså at de ynglet villig, men foreldrene jaktet helt villt på sine små. Så snart disse fikk en del javamose å gjemme seg i, ble det noe helt annet..
oki , jeg har prøvd å få tak i javamose , men butikker har lite mose . Så fikk jeg kjøpt singapormose. Tror du den fungerer å?
Ofte må det bare litt hjemmesteder til, så vil noen yngel vokse opp. Om du ikke får tak i javamose i butikken, er det sikkert mulig å få noe fra personer her på akvaforum.
Skal tro at singapormosen fungerer bra den og. Syntes ikke den er fullt så tett som javamosen, men prøv og se! Sannsynligheten er stor for at du snart har yngel i hus

Hanne.
kjøp deg en kokosnøtt som du deler i 2 og lager hull i endene. jeg hentet opp 4 små tasser for noen dager siden som svirret i plantene ved nøttene
Steril platyhan?
Hm, jeg har veldig mye planter, stor rot med mange gjemmesteder og en del mose også så jeg skulle tro at yngelen burde ha mange steder å stikke seg bort. Men jeg kan ikke se at mine Platydamer er store nok til å være eller å ha vært gravide noen gang . Blir de like svære som guppyer når de er gravid?

Nå er det veldig lenge siden jeg kjøpte disse 5 ( 3mnd) og fortsatt ingen yngel. Er ikke det rart? Kan hannen være steril?
ikke veldig rart da platy kan være voldsomt effektive på egne yngel. Kjøpte 400 liter og fikk med 5 platy, som visstnok aldri skal ha ynglet oppi der.
Det skjedde ikke hos meg heller(så visstnok en og annen gang en liten i ei diger tue med javamose, men de holdt aldri mer enn maks en dag).

Flytta disse over i eget akvarie med javamose i bunnen i vår en gang, og nå er det bortimot hundre av dem i alle størrelser.
Ja, jeg har tenkt tanken på at dem eter opp alt , men de har aldri vært så veldig spreng-gravide heller. Vet ikke jeg, får bare være tålmodig, og så kan de flytte til et annet kar hvis det ikke skjer noe de neste par mnd. Takk for rådene Pål
leste nå her at platyer kan ha i tidligere generasjoner krysset seg med sverddrager og kan bli sterile av den grunn. Kanskje jeg skal skaffe en ny han?
Martina
leste nå her at platyer kan ha i tidligere generasjoner krysset seg med sverddrager og kan bli sterile av den grunn. Kanskje jeg skal skaffe en ny han?



Jeg ville kjøpt 2 hanner og 2 huer til om jeg var deg. Da er sjansen for yngel større. En hanne på 4 huer er en sjanse å ta om denne hannen f.ek skulle være en krysning eller er steril. Da vil du selvfølgelig IKKE få yngel. Så øk med to av hvert kjønn så vil du se det hjelper

LOFFA
DDen er grei, da gjør jeg det sporens straks i morgen !
Elsker rådet om å kjøpe flere fisk Takk Loffa
Hurra!
Endelig kom det platybabyer
Så flott!!!
Gratulerer så mye
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap