Noen her med guppy og tetra?

Inaktiv bruker
Har noen av dere Guppy og Tetra i samme kar?
Går det bra uten for mye 'krangel'?
vil tro alt som heter guppyyngel vil bli spist veldig fort...
Inaktiv bruker
Men sett at man tar yngelen over i eget kar, vil de voksne guppy og tetra gå godt ilag?
Jeg har hatt begge i samme kar. Det at noe av yngelen blir spist var for meg bare bra.... Holder bestanden litt nede. Noen overlever og vokser seg store, men heldigvis ikke alle. De voksne fiskene går fint i lag.
Inaktiv bruker
Takk for svar fra dere begge. Da skal jeg flytte dem ilag, men gjør det sånn at hvis det kommer yngel etterhvert, så flyttes de over i eget kar.
Takk for svar.
Har selv 22 Tetra (blanding av neontetra og kardinaltetra) og 10 guppys, jeg fikk akkuratt tilskudd i stammen på 3 guppy yngel nå igår og lot de være i karet med javamose inatt og alle tre overlevde. nå har jeg tatt de over i ynglekasse så de skal vokse opp. :=) har også noen flere gravide guppy hoer nå som er kjempe flotte fisk. store og fine hunner.


Vill anbefale at du kjøper Javamose som du enten deler i to og fester med litt fiske tråd på enten vær sin rot eller en stein. jeg delte en kladd i to og festet de på vær sin rot i vær sin ende av karet. dette ser fint ut og funker fint som gjemmesteder for yngel.



Har også 6-7 platyer som går sammen med tetra'ene og guppy'ene mine og det går kjempe flott :=)
tror det går fint med tetra og guppy. har det selv, går kjempefint
Chevy
Har noen av dere Guppy og Tetra i samme kar? Går det bra uten for mye 'krangel'?


Tetra er en rimelig stor slekt med fisk, og det er derfor ganske umulig å svare på akkurat det. Merkelig at folk da svarer "det går fint"....

Noen tetra-arter er mer aggressive og "store i kjeften" enn andre. Enkelte arter kan være fæle finnenappere, andre lar finner være helt i fred.

Hvilken tetra-art er det snakk om?
mona o
[QUOTE=Chevy]Har noen av dere Guppy og Tetra i samme kar? Går det bra uten for mye 'krangel'?


Tetra er en rimelig stor slekt med fisk, og det er derfor ganske umulig å svare på akkurat det. Merkelig at folk da svarer "det går fint"....

Noen tetra-arter er mer aggressive og "store i kjeften" enn andre. Enkelte arter kan være fæle finnenappere, andre lar finner være helt i fred.

Hvilken tetra-art er det snakk om?



de som har svart har sikkert trodd at chevy skulle ha neon eller kardinal tetra, de to artene går fint med guppy, andre tetraer har jeg ingen anelse om
Ja, men det hjelper jo ikke det minste å TRO hva slags tetraer det er snakk om. Man må vite Ellers kan det gå veldig galt for trådstarter, og andre som leser denne tråden i etterkant!

Jeg ville f.eks. gitt to helt ulike svar om det var snakk om skjørtetetra kontra smykketetra.
Eventuelt tiger-tetra.

Tigertetra og Guppy ville nok holdt sånn ca 1 minutt eller noe



-Tim
jeg har guppy og neontetra sammen, og de plager hverandre ikke
Plussmedlem
Chevy
Har noen av dere Guppy og Tetra i samme kar? Går det bra uten for mye 'krangel'?


Kompis av meg har kardinaltetra og en bøling guppy i samme karet. Går kjempefint. Men det skal sies at det er et meget tett beplantet akvarium slik at alle har mulighet til å stikke seg unna.
Men... skal ikke neontetra og guppyer ha forskjellig vann da?
Jeg er ganske så ny i denne her hobbyen, og har for øyeblikket en gjeng med guppyer og noen black molly. Har også hatt veldig lyst på neontetra en stund. Men etter å ha lest i fiskebasen her ang. guppy og neontetra, trodde jeg at det ikke gikk noe særlig. Det står jo helt forskjellige verdier på Gh og ph...
Jaja, ikke vet jeg. Men vi har nå konkludert med å ha neontetra i et annet kar.
Men trenger kanskje ikke det da??

Heidi
Guppy skulle vel ideellt sett hatt både høyere ph og litt hardere vann enn neontetra. Men både neontetra og guppy holdes av tusenvis av akvarister under helt andre forhold enn det de burde hatt, uten at det går galt.
Guppyen vi finner i hobbyen i dag, er siden hundrevis av fiskegenerasjoner blitt avlet og holdt i helt andre vannverdier enn de opprinnelig stammer fra.

Har selv hatt massevis av guppy i ph 6.8 og gh på 1 i et par år, selv om jeg vet at de egentlig burde hatt litt andre verdier.

Neontetra burde hatt veldig surt og mykt vann, da disse ikke oppdrettes i kommersiell skala i særlig grad. De er vanskelige å oppdrette, og denne lille fisken blir derfor billigere å fange i naturen, der de opptrer i enorme stimer på mange tusen fisk. Et kast med fiskenettet gir enorm fangst.
Plussmedlem
Det man kanskje glemmer i sin streben etter å etterleve de "magiske tallene", er vel at så lenge de ikke avviker for mye, kan mange fisker leve og trives under de forholdene de har, selv om de ikke skulle være spot on. Det skal stort sett litt mer til enn en hardhetsgrad eller en halv potentia hydrogenii i ene eller andre retningen for å knekke disse vakre skapningene.'

Når det er sagt vil jeg bare si at jeg likevel applauderer de som etterstreber optimale forhold for alle sine elskede kreaturer! Stau pau!
De tetraene trådstarter Chevy snakket om er; 1 nettetra, 1 kobbertetra, 3 fantomtetra, + 1 stk tetra-type til som jeg ikke helt husker navnet på.
Lett mix altså, og ikke så mange heller.

De 10 guppyene går bare bra sammens med dem, er ikke noe knuffel.
Men vet ikke om det er lurt å kjøpe flere av disse tetratypene, kanskje de napper i guppyene hvis de blir større stimer.
Inaktiv bruker
Sv.fra monic 250ltr.
Hei !
Har guppy sammen med neontera og sort tetra.
Har iløpet av 8 mnd. måttet fjerne ca.100 guppyyngel + 10 voksne hanner da de rett og slett får for mange.

Har både guppy og platy som føder og bruker aldri fødekar ol.

Se "Mitt akvarie".
Tilfeldig bekjentskap
© Preben Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap