- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Guppyfødsel på gang. jeg er førstegangsødende :p
Guppyfødsel på gang. jeg er førstegangsødende :p
Satt og studerte fiskene litt.. Så ut som ene guppyhannen drev å lekte med en av damene og lurte egentlig på hvordan fiskene rent praktisk parrer seg... Vel.. mens jeg så på parringslek, var en av damene opptatt med ødsel tydeligvis for plutselig så jeg et lite yngel gjemme seg oppe blant bladene. Men hvem i alle dager er det som har født? Ingen har oppført seg merkelig og ingen ser ut tilå ha blitt tynne og ingen ser ut til at de har tenkt å føde mere på en stund...
Jeg tok yngelet over i en liten bolle sammen med litt flyteblader. Hadde jo vert morro om vi fikk se noen fra første kull vokse opp, men om jeg klarer berge denne ene som jeg har funnet, må jeg avsted å få en liten fødekasse til den i morgen. Kan ikke ha den opp i bollen tror jeg.. Vet ikke hvor lang tid de bruker på å bli store nok til å slippe opp i karet sammen med de andre voksne??
Uansett; Dette var morsomt for en fersk akvarist. Måtte bare dele det inn på her, siden det er her jeg har lært det meste om fiskeri og akvariehold
Jeg tok yngelet over i en liten bolle sammen med litt flyteblader. Hadde jo vert morro om vi fikk se noen fra første kull vokse opp, men om jeg klarer berge denne ene som jeg har funnet, må jeg avsted å få en liten fødekasse til den i morgen. Kan ikke ha den opp i bollen tror jeg.. Vet ikke hvor lang tid de bruker på å bli store nok til å slippe opp i karet sammen med de andre voksne??
Uansett; Dette var morsomt for en fersk akvarist. Måtte bare dele det inn på her, siden det er her jeg har lært det meste om fiskeri og akvariehold
Postet 06.08.09 kl 23:43
Morro.
Her ute yngler det som berre fy.
Hadde ei av tre hoer i yngleboksa i går = 2 døde og 8 levende. (pluss dei ho evt spiste først.)
Har ei i boksa i dag, resultat so langt er 3 døde.
Venter på at den tredje skal nedkomme oxo.
Hannen døde for ei veke sida...
Har ett kar med gullfiskyngel oxo. Der får guppyyngelen gå til det blir større forskjell på dei. Kan ikkje la dei ete kvarandre akkurat.
Her ute yngler det som berre fy.
Hadde ei av tre hoer i yngleboksa i går = 2 døde og 8 levende. (pluss dei ho evt spiste først.)
Har ei i boksa i dag, resultat so langt er 3 døde.
Venter på at den tredje skal nedkomme oxo.
Hannen døde for ei veke sida...
Har ett kar med gullfiskyngel oxo. Der får guppyyngelen gå til det blir større forskjell på dei. Kan ikkje la dei ete kvarandre akkurat.
Postet 07.08.09 kl 00:34
Postet 07.08.09 kl 01:06
Postet 07.08.09 kl 01:08
Postet 07.08.09 kl 01:10
Postet 07.08.09 kl 01:13
Postet 07.08.09 kl 01:15
Postet 08.08.09 kl 12:14
Postet 08.08.09 kl 22:13