Guppyfødsel på gang. jeg er førstegangsødende :p

Satt og studerte fiskene litt.. Så ut som ene guppyhannen drev å lekte med en av damene og lurte egentlig på hvordan fiskene rent praktisk parrer seg... Vel.. mens jeg så på parringslek, var en av damene opptatt med ødsel tydeligvis for plutselig så jeg et lite yngel gjemme seg oppe blant bladene. Men hvem i alle dager er det som har født? Ingen har oppført seg merkelig og ingen ser ut tilå ha blitt tynne og ingen ser ut til at de har tenkt å føde mere på en stund...

Jeg tok yngelet over i en liten bolle sammen med litt flyteblader. Hadde jo vert morro om vi fikk se noen fra første kull vokse opp, men om jeg klarer berge denne ene som jeg har funnet, må jeg avsted å få en liten fødekasse til den i morgen. Kan ikke ha den opp i bollen tror jeg.. Vet ikke hvor lang tid de bruker på å bli store nok til å slippe opp i karet sammen med de andre voksne??

Uansett; Dette var morsomt for en fersk akvarist. Måtte bare dele det inn på her, siden det er her jeg har lært det meste om fiskeri og akvariehold
Morro.
Her ute yngler det som berre fy.
Hadde ei av tre hoer i yngleboksa i går = 2 døde og 8 levende. (pluss dei ho evt spiste først.)
Har ei i boksa i dag, resultat so langt er 3 døde.
Venter på at den tredje skal nedkomme oxo.
Hannen døde for ei veke sida...

Har ett kar med gullfiskyngel oxo. Der får guppyyngelen gå til det blir større forskjell på dei. Kan ikkje la dei ete kvarandre akkurat.
Lurer på om jeg kan putte hoa i en bolle for natta? Slik at evt andre fisker ikke spiser opp yngelet.. eller vil det stresse henne , evt vil hun spise yngelet ortløpende? Har ingen yngleboks ennå..

Det er veldig morro!!!
Flere som har en travel natt ser jeg. Skifter vann i ett sett jeg for å få ned nitritten.
Godt å høre at andre har det bedre.

Alltid gøy med yngel.

Gratulerer-
Hehe.. hadde meg en slik kveld/natt jeg også for noen dager siden... mistet en stk malle.

Går det noe ned med nitritten da?
ål
Hehe.. hadde meg en slik kveld/natt jeg også for noen dager siden... mistet en stk malle. Går det noe ned med nitritten da?


noe bedre, men skal skifte 50% til. For å se om det blir enda bedre. Er på rølig oransje nå. Har vært knall rødt alle testene før dette.

Jaja senga får vente..
sitter å ser på en fødende isk som IKKE føder jeg.. vil så gjerne ha litt mer en en yngel, men nå tror jeg at jeg blir nødt til å bikke og håpe noen overlever natten likevel
Hadde du den oppi en bolle?
I so fall, har du mange flyteplanter som yngelen kan gjemme seg i?
Hvis ikkje so vil mora ete opp yngelen etterkvart som den vert født! :p
Hadde yngelet (blei visst berre en stk.) opp i bollen sammen med litt flyteplanter... mora er fortsatt gravid, men ingen fleire har komt (vertfal som ikkje har blitt oppspist)

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap