Guppyyngel-når er faren for å bli spist over?

Slenger ut en tråd, i håp om å få svar.
Mulig det er en tråd her som tar for seg dette alt, men det er jo såå mange å lese seg igjennom.
Fant akkurat noen små knøtt i akvariet. Helt ferske er de ikke, svømmer rundt og ser akkurat ut som de store, bare helt fargeløse. De er vel en knapp cm lange tenker jeg. Er det fortsatt fare for at de kan bli spist av de andre i karret?
Spørs jo akkurat hva slags fisk de går sammen med, det
bare guppyer, 3 små black molly og en veldig liten L144.
Det nok fortsatt fare for at de kan bli spist, ja. Men er det godt beplantet kan de klare seg i karet med de voksne. De har jo tydeligvis gjort det hittil, men jeg tror ikke det er så veldig lenge siden de ble født, guppy får ganske store yngel

Har du en fødekasse, kan du prøve å fange de og putte de der et par uker så de får litt mer størrelse, eller du kan håpe at de klarer seg i karet med de voksne
Hmm. Har ikke det. Så da får jeg vel bare krysse fingrene for at de klarer seg.
Takk for kjapt svar
Heidi Bjørn
Slenger ut en tråd, i håp om å få svar. Mulig det er en tråd her som tar for seg dette alt, men det er jo såå mange å lese seg igjennom. Fant akkurat noen små knøtt i akvariet. Helt ferske er de ikke, svømmer rundt og ser akkurat ut som de store, bare helt fargeløse. De er vel en knapp cm lange tenker jeg. Er det fortsatt fare for at de kan bli spist av de andre i karret?



En kan vel si det slik at har ynglen din plass i munn på de voksne fiskene dine, JA da er faren til stede for å bli spist. Men godt med planter/flyteplanter er risikoen mindre
Flyteplanter er kjempebra når man har lev fødere, godt yngelsjul for de små tassene. De vokser fort hvis de fores med yngelfôr, oppvekst granulat etc. Gøy med yngel. Uansett får guppy mye yngel, så det er jo egentlig helt greit om ikke alle overever på en måte, hvis ikke blir det veldig fort fult i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Marthinsen
Reklame for plussmedlemskap