For mange guppier

jeg har et akvarium på 110 liter, jeg har fått alt for mange guppier...
har noen en grei måte og "forminske" produksjonen før det blir for mange hadde det vært veldig nyttig for meg å vite hvordan...
Du kan jo gi de bort, selge de, levere til dyrebutikk ? Hvilke andre fisk har du i karet? Hvis du har andre fisk i karet og hoa får føde i det karet som ho går i så vil nok mange bli oppspist og da blir du ikke sittende igjen med så veldig mange at de blir et problem. Noen vil jo også falle naturlig fra for alle er jo ikke like levedyktige heller. Ellers kan du ha bare hanner eller omvendt men hoa kan føde unger lenge etter at de er adskilt for de kan lagre sæden og bestemme selv når de vil føde igjen.
Kommer ann på. har du veldig mye planter. hvis du ikke har så mye planter vil ikke guppiene ha så mye gjemmesteder og da vil de fleste bli spist. du kan eventuelt sette in en litt større fisk. f.eks. Blågurami. denne vil spise så masse yngel at det er helt sykt. hehe

Mvh: PK
TRULTE
jeg har et akvarium på 110 liter, jeg har fått alt for mange guppier... har noen en grei måte og "forminske" produksjonen før det blir for mange hadde det vært veldig nyttig for meg å vite hvordan...


100% sikker prevensjon:
Sett alle hunner i et akvarium, og alle hanner i et annet
Altså; skille kjønnene. Det er det eneste som garantert holder unge-strømmen unna.

Du kan legge ut en annonse her på forumet for å bli kvitt noen av alle de du har, f.eks. selge dem for en tier pr stk eller noe.
Jeg pleide å gi bort guppyene mine, ettersom dette er en fisk man stort sett skal være glad for å bli kvitt, hehe (før man druknet i guppy)
Og siden det ikke er noe som helst arbeid med å få avlet frem guppy, synes jeg egentlig at jeg like gjerne kunne gi dem vekk.
En gang ga jeg vekk 150 guppy på èn gang...! Skrekk og gru, jeg ante virkelig ikke at de hadde blitt så uhorvelig mange...

Sett i gang og kvitt deg med de du ikke kan klare deg uten Behold kun de du synes er de aller, aller fineste, f.eks. alle de fineste røde (eller hvilken farge du nå måtte like best). Så kan du heller avle systematisk og planlagt og få frem enda finere røde etterhvert osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap