Seilfinnemolly yngel? sår?!

På bildet ser dere en seilfinnemolly som jeg lurer på om ikke skal føde snart. Ser det sånn ut? i såfall, hvor lenge til tror dere det er til den føder?

Også.. hun har også fått et sår på halepartiet (eller like før halen begynner). Hva kan jeg gjøre med det?
jeg har hatt to andre fisker som har hatt sår, og de har dødd etterhvert, så jeg vet ikke hva som skjer. Jeg har fått tak i sånn rosa akvariesalt i dyrebutikken, de anbefalte det. Men har dere noen andre råd?
er ikke det der en infeksjon? Er det muggaktig over såret?
Jeg hadde en molly med et slikt sår. Ble bare slappere og slappere. Ga ESHA2000 i 3 dager og det ser ut til å ha fungert. Har fortsatt arret, men er i mye bedre form og sjefer over de mindre mollyene.

Har også ei Seilfinnemolly hunne som er HØY gravid. så blir sikkert yngel de nærmeste dagene.

Lykke til
Så hvis jeg vil at hun skal føde i et fødekar (et som er oppe i samme akvariet ... hun blir ikke flyttet på) så burde jeg ta henne oppi nå?

Det syntes litt dorlig på bildet.. men det ser mere ut som et sår, men det er fortsatt veldig lite. Hvor kan jeg få tak i det middelet du bruker?
SandraH
Så hvis jeg vil at hun skal føde i et fødekar (et som er oppe i samme akvariet ... hun blir ikke flyttet på) så burde jeg ta henne oppi nå? Det syntes litt dorlig på bildet.. men det ser mere ut som et sår, men det er fortsatt veldig lite. Hvor kan jeg få tak i det middelet du bruker?


Jeg lar de føde i karet og på morgenen redder jeg ut de jeg kan. Blir mindre stress til mora. Og som oftest de sterkeste som overlever. Har også litt flyteplanter yngelet gjemmer seg i.

Medisinen får du kjøpt på alle nettbutikker, qxl, dyre/zoo butikker. Billigere på nettet da. Litt salt skal de også ha. Ekozon eller hva det heter. Dette er også med på å hindre sykdom i sår.

Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap