Noen som kan se om denne damen er gravid? :)

Hei

Jeg har 5 guppyjenter og 2 hanner. To av guppyjentene ser mye tykkere ut enn de andre, men alle jentene har det såkaldte "gravid spot". Har de ikke alltid den svarte flekken med åpningen, eller?

Er ganske nybegynner når det gjelder fisk og graviditet. Har fått guppy-yngler, og har bare telt 3 levende til nå. Det er cirka en uke siden jeg oppdaget de.

Den ene guppyjenta er utrolig tykk, og lurer på om noen kan se om hun er gravid.

Kan noen også fortelle helt og holdent hvordan man ser at hun er gravid?

Har også en platydame som er ekstremt tykk, har postet et innlegg her inne om henne, men fikk ingen konkrete svar. Har spurt hun jeg fikk fisken hos, og hun sa at hun er både gammel og gravid, men ei anna sa hun kunne ha innvoldsorm (?).

Link til det andre innlegget: http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1019&thread_id=46313&sr=1

Legger ved bilder, takk på forhånd
Du har nok en liten gravid jente der gitt
Men kan ta opp til 1 måned før de føder
Kommer veldig ann på varme og trivsel
Dette står det vel litt om i fiskedatabasen
Så koselig!

Temperaturen på vannet er på 26.8 grader, er det for mye/lite? Karet er 240 liter stort, så de har masse plass - og gjemmeplass ynglene har javamose de kan gjemme seg i.

Hva er optimalt for en fødende fisk?
Husk å ha mye flyteplanter da. det er i toppsjikt de små gjemmer seg, der det er mat å finne...
Bobla
Husk å ha mye flyteplanter da. det er i toppsjikt de små gjemmer seg, der det er mat å finne...


Jepp, jeg har javamose som flyter rundt .
Fler som kan se om hun er gravid?
Jepp hun er gravid. Har akkurat maken som nettopp har fått yngel. Så søte og fine vettu....)
Æææææ, så utrolig gøy gleder meg! Kan se 3 guppy-yngel i karet men de er vel fra ei anna
De kan bruke opp til et døgn på å føde, så alle spretter ikke ut samtidig..
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap