Gravid molly

Hei!
Min molly par har parret deg og jeg tror hunnen er gravid. Og det jeg lurer på er hvor lang tid tar det fra når mollyen blir gravid til den føder?

Sånn at jeg kan sette henne i en fødenettlike før hun føder

Vil heller anbefale deg å kjøpe noen litt tette/ buskete planter, f eks hornblad og la naturen gå sin gang.
Mye mindre stress for deg og ikke minst den gravide.
Okey, men hvor lang tid tar det for at den skal føde?
er ca 14 dager tror jeg. Jeg bruker å la de føde for så å redde ut ynglet. Er som oftest de sterkeste som overlever.
Og ikke for å være frekk, men må le.
sitat: Min molly par har parret deg og jeg tror hunnen er gravid

hehe

lykke til er gøy med babies
Black_Flys
er ca 14 dager tror jeg. Jeg bruker å la de føde for så å redde ut ynglet. Er som oftest de sterkeste som overlever. Og ikke for å være frekk, men må le. sitat: Min molly par har [B]parret deg[/B] og jeg tror hunnen er gravid hehe lykke til er gøy med babies


Hehe, det er morsomt
jeg mente egentlig parret i dag

uansett takk for infoen
Det går 28-72 dager. Har du lav temp. i vannet, eller hoa er stresset, kan det gå lengre tid enn 28 dager. Når ho ser ut som om ho har svelget en klinkekule, så er fødselen nær. Men det å flytte på fisken gjør hua veldig stresset, og hvis du først flytter ho over i ei lita fødekasse så kan ho ihvertfall ikke være der lenger enn 5-6 dager. Så mitt råd er å ha masse planter, og flyteplanter, og la ho føde i det karet ho går i. Lykke til!
Husk å dekke til pumpe innsuget, (kvis det er store rister) med noe, f.eks en bomullsokk.
Nå har jeg fått tatt noen bilder. Kan noen se om det er mye igjen til den føder?
Tilfeldig bekjentskap
© Jarle
Reklame for plussmedlemskap