Kan guppyer spise seg ihjel?

Som titelen sier.., kan guppyer spise seg ihjel? jeg har noen som har spist seg skikkelig feite, samtidig som noen få får spist veldig lite.
Ja de kan spise seg i hjel, de fleste fisk kan gjøre det. De spiser på instinkt. Dyr har to oppgaver i livet, spise og formere seg.
Tror guppyen har lett for å forspise seg. Er ingen ekspert, men tror guppyene ofte er resultat av mye innavl og får en slags forstoppelse, men stopper alikevel ikke å spise. De spiser reett og slett til de "sprekker" når jeg selv hadde guppy foret jeg minimalt, de spiser jo også alger og finner stort sett nok mat i karet. Har en litt spesiell opplevelse når det gjelder akkuratt dette. Når jeg var helt fersk i gamet var jeg ikke klar over at guppyen spiste sine egne unger. Hadde en drektig Guppyjente i et slikt fødekar. en dag kom det masse unger og jeg var blid og fornøyd, men lot moren være i fødekaret sammen med ynglene.b dagen etter var det ikke en guppy baby igjen og moren lå død større en da hun gikk gravid. Tydelig at hun hadde spist seg i hjel på sine egne unger.
var virkelig redd for det ja. problemet er at noen av guppyene ikke får så mye mat som de andre.

Ikke bekymre deg, de finner masse mat i karet. Bedre med for lite mat en for mye. Sjelden jeg hører om fisker som har fått for lite mat. Overforing hører jeg om ofte.
Har du et relativt nytt kar kan det være lite med næring i karet fra før. Er du veldig bekymret for de som får lite, kan du prøve å fore på to forskjellige steder i karet, eller dele opp dagsporsjonen i mindre porsjoner og gi flere ganger om dagen. Men med mindre de som får lite ser dårlige ut, hadde jeg ikke bekymret meg så veldig, for det er som Skywalker sier, stort sett noe å spise på i karet fra før.
Fisk kan spise seg ihjel, akkurat som mennesker. Fisk kan dø av overvekt, hvis ikke dårlig vannkvalitet pga overfôring dreper dem før det, da :p

Det er ikke bra for noen levende vesener å lide av overvekt, det er et faktum. Fett legger seg rundt indre organer og hemmer deres viktige funksjoner.

Det er derfor dumt å bare fortsette å fôre på, fordi man håper at noen smuler skal nå de mest beskjedne fiskene etter at de grådigste har tatt brorparten. De grådige vil bare bli feitere og feitere.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap