Hva skal man mate 1 dag gammle mollyer?


I dag når jeg kom hjem fra jobben så jeg noen små tasser som gjemte seg under noen lange lanter. Jeg klarte å fange alle som hadde overlevd, men lurer på hva jeg skal mate dem med? Nå har jeg gitt dem fin knust flakfor, men lurer på om jeg også kan gi dem røde myglarver? Eller kanskje artmia?

Og hvor ofte burde jeg mate dem?
De er molly yngler foresten.

Setter pris på svar
Inaktiv bruker
Vell, i de første dagene behøver du ikke å mate dem, da har yngelet noe som heter plumesekk, hvor dem har mat i.
du kan vente maks en uke med å mate dem, jeg har også molly yngel og dem vokser ikkje serlig fort,
så det er best å gi dem finknust mat, eller slike flak som også finst.
Med Flak mener jeg sån lang og tynn mat som flyter på overflaten i vannet.
Jeg vet desverre ikke om man kan gi dem larver eller ikke.
Men du kan jo prøve da, det skader ikke
Det holder med knust flakfor,de plukker alger i karet på lik linje som voksne også.
Mat gjerne flere ganger om dagen,men det er ikke et must.pass bare på å ikke over for.
Hvis du forer med levende eller frossenfor blir det bedre vekst og sunnere fisker, men molly skal også ha vegetabilsk for. Ellers er finknust flakfor helt grei mat, men de vokser saktere da. Det finnes også spesialfor for yngel, tror ett av dem heter Tetramin Baby eller noe.

Tror mygglarver blir for stort, vet ikke helt hvor stor yngelen er? Det går an å klippe dem i små små biter da, det har jeg gjort med yngel på 1-2 cm.
Artemia burde være perfekt kjøttfor=)
Maretard
Hvis du forer med levende eller frossenfor blir det bedre vekst og sunnere fisker, men molly skal også ha vegetabilsk for. Ellers er finknust flakfor helt grei mat, men de vokser saktere da. Det finnes også spesialfor for yngel, tror ett av dem heter Tetramin Baby eller noe. Tror mygglarver blir for stort, vet ikke helt hvor stor yngelen er? Det går an å klippe dem i små små biter da, det har jeg gjort med yngel på 1-2 cm. Artemia burde være perfekt kjøttfor=)


Vet du hvordan jeg skal gi dem artmia?
Hva har du da? Er det frossen kan du tine det i et glass vann og helle oppi der yngelet er, men hvis du ville gi levende aner jeg ikke, se om du finner fremgangsmåte i artikkelsamlinga. Jeg har kun brukt andre levendefortyper. Ellers får du kjøpt avskallede artemiaegg i dyrebutikker som du gir på samme måte som tørrfor.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap