Guppy med fødselsdepresjon?

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette.
For en liten uke side fødte ene guppyen min. I et par dager før fødselen og nå i ettertid har denne guppyen holdt seg til et par faste steder i akvariet. Ofte ligget helt stille i timesvis der. Den har ligget så mye ned mot bunnen i akvariet at buk-finnene er blitt synlig slitt

Han-guppyen virker også å ha mistet interessen for denne hun-guppyen. Han er bare borte og "hilser" en sjelden gang men ser ut til å bli avvist/ignorert og er ikke "normalt" innpåsliten.
Hun har heller ikke spillt ut rygg-finnen sin siden dette startet. Den ligger bare flatt fellt ned mot ryggen.
Man kan jo bli bekymret av mindre.

Har noen andre observert lignende oppførsel?

Den andre hun-guppyen (også mistenkt gravid, jeg får vel se om ikke lenge) er i full vigør og raser rundt med han-guppyen i hælene hele tiden (ja, det er bare tre av dem).

Siden dette er mitt første guppy-kull; hvor lang tid tar det før de oppnår størrelse som gjør at de uten fare for liv og helse kan komme ut fra gjemmestedene sine? De ser ikke ut til å være jaktet på, men beveger seg ikke langt fra sine faste gjemmesteder enda.

Hvor lenge vil det ta før jeg vil kunne se hvilke farger de blir å få? Og hvordan kan jeg enklest skille hun-yngel fra han-yngel? Ser ikke for meg at jeg skal ha SÅ mange guppyer svømmende rundt, og har ei veninne som kunne tenkt seg å adoptere noen. Det hadde vært greit å vite hva jeg avleverer
Jeg har faktisk en han guppy som oppfører seg nesten på samme måten. I dag hadde han lagt seg ned på siden i bunnen av akvariet, så den har jeg tatt ut av karet for å følge litt bedre med. Oppførselen til guppyen din høres ikke helt bra ut nei. Det kan være at dem har fødselsdepresjon som oss mennesker også.
Heisann ;-)
Mine guppyonga er 4 uker nå og de andre har mistet nesten helt interressen for dem! Kan såvidt begynne å se litt anntydning til forskjell på halefinnene , men om et par uker tror jeg at jeg ska klare å se forskjell! Lykke til med den syke!
Takk for svar.
Det blir vel julegave/nyttårsgave av yngel da, til veninna mi og guttungen hennes

Og jeg får bare holde et øye på denne stakkars guppyen. Hun ser så sørgelig tynn ut nå når hun har fått ut yngelen, men jeg forventet ikke at hun skulle miste lekelysten av den grunn....
Ser ut som den "deprimerte" hunnen min er i litt bedre form. Er ute på svømmeturer og menger seg litt med sine artsfrender nå, men den ser ganske mager ut.

Får håpe hun kommer seg og blir i fin form
Hmm... Hun så ut til å være i fin form i går, og i dag...
Svømte ivrig rundt sammen med de andre, og hadde synlig lagt på seg litt igjen de siste dagene, men nå i ettermiddag gjemte hun seg bak/under ei rot. Og dett var dett...

Får håpe avkommet gir oss mye glede fremover
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap