Guppyegg?

Har hatt guppyen min i fødekasse, og det ser ut til at den har sluppet egg/veldig tidlig yngel? Litt dumt forklart, men det ligger 14 små runde gjennomsiktige egglignende kuler i fødekaret.
spm 1: er det vanlig at dette skjer?
spm 2: hva kan være årsaken?
spm 3: kan "eggene" utvikle seg utenfor mora?

sikkert noen dumme spørsmål, men jeg spør likevel...
1. nei det er ikke vanlig. guppyer er levendefødere, det vil si at de føder levende unger.

2. Det er nok bare bæsj

3. som sagt først, guppyer er levendefødere
jeg vet at guppuyer er levendefødende, men er det ikke sånn at de har egg i magen som klekkes bare et par dager før de føder? jeg har fått flere guppyyngel tidligere, men ikke sett noe som ligner på dette. ser akkurat ut som små egg. bæsjen pleier jo å være avlang og farget..... men kan være du har rett.....
Den er nok litt stresset i fødekaret,og har sluppet yngel for tidlig.De kan sees som så kuler,og vil mugne hvis de ligger for lenge i fødekaret
Ikke uvanlig at dette skjer,men veldig dumt da disse ikke blir til gyppy barn.
æsj, var det jeg var redd for..... tror nok du har rett i det. har sluppet den ut til de andre, så håper det kanskje er noen igjen inni magen der, for den er fortsatt ganske firkantet.... hvordan kan man være helt sikker på når det er like før fødsel? synes det er vanskelig å vite. hun var jo sprekkferdig....
Vanskelig å vite akkurat tidspunkt for fødsel.
Har de spist mye ser de ganske fødeklare ut selv om det kanskje er en uke til fødsel.

Det er ikke sikkert hun blir så stresset neste gang,dette kan ha vært en førstegangs-fødende guppy der ting har gått litt galt.
Jeg tar alltid planter oppi fødekaret så hunnen og yngel kan gjemme seg,enten mose eller najas er ypperlige til det.Men ta hva du har,om det er flyteplanter eller andre planter

Lykke til om ca.4 uker
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap