Klar for fødekasse nå?

Lurer på om noen av dere er enige med meg om at denne guppyen er klar for fødekasse nå? Jeg hadde en annen oppi for tidlig sist, med dårlig resultat.... vil unngå det samme igjen. men denne ser jo sprekklar ut, og så slik ut i går også.
Mulig det, men har du akkuratt foret den?

Prov og ta bildet fra side saa kan jeg kanskje benoomme bedre >)


Tips> ynglekasse er ikke noe stort poeng for fisk. de blir bare stresset og dette kan ende galt. >) As you know.
her er et bilde fra siden. har mange glupske fisker i akvariet som ville elske litt guppyyngel..... har en del planter og gjemmesteder, men er redd det ville blitt stort svinn..
Jeg har bare fisket opp yngel etter fødsel og hatt dem i fødekassa i maks to uker etterpå
Jeg har også gjort det sånn, men med noe dårlig resultat. 8 stk 1.gang og 4 stk 2.gang....... men det er kanskje best å bare gjøre det slik..... ?
Det er absolutt best for mor at du gjør det slik. Fødekasser er svært stressende for fisk, og det kan skje at hun holder tilbake fødselen på grunn av stresset også - så lenge at hun kan dø av det.

Selv om du kanskje ender opp med å redde færre yngel, er denne metoden den beste for alle sammen.
jaja, "naturen" får gå sin gang da, men er dere enige i at hun ser rimelig fødeklar ut?
ja, er enig med at hun kommer til og sleppe ynglene snart ja


Tips: Guppy yngel pleier som oftest og svømme rett opp til overflaten litt etter at de er født. Da er Flyteplant enb kjekk ting og ha da denne kan redde en del yngel for deg
følger nøye med om dagen. har flyteplanter og andre planter som bør gi yngelen gode gjemmesteder, så håper at en del av de skal klare seg. så får jeg fiske opp de som evnt overlever....
ville bare si at jeg er veldig glad jeg ikke hadde henne oppi en fødekasse den 10., for hun har enda ikke sluppet yngelen.... men nå må det bare være snakk om timer, max en dag. merker litt annerledes oppførsel på henne i dag, så har en følelse av at det kommer til å skje noe. Men det med fødekasse er vanskelig å time altså, så kommer nok til å droppe det.
ja, jeg tor det at du kan ta den oppi fødekasse hvis du ser den yngler i steden for og stresse den til og føde.

Tips: Guppy kan holde igjen fødselen pga. stress Veldig lenge.mange av mine har holdt igjen ynglene så lenge at de tilslutt døde. dette fant jeg ut i etterkant
hun kommer til å føde innen noen få dager
jeg bare lurer på hvordan det gikk med fødselen det er jo over 2 mnd siden siste innlegg ser jeg.

Jeg lot min første hunn føde i kassa da fikk hun 42.
Men forrige dagen startet hennes neste fødsel i karret hun gikk i sammen med sitt første kull som er så store at dem ikke blir spist av henne.
Dem fikk et gourme måltid selv siden nyfødte yngel synker et stykke før deg klarer og svømme opp i sikkerhet inne blandt flyteplanter men all den nyfødte yngelen rakk ikke og svømme opp og i sikkerhet. for den eldste ynhgelen sto klare rett under plante dekket, så for meg gikk det galt uten fødekasse. ingen klarte seg.
det endte med at jeg lot henne føde sammen med de andre. Så stod jeg klar og fisket de opp med hov etterpå og hadde de over i en 28l. Reddet vel rundt 25 stk av de, men det ble litt svinn...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap