Hjelp! haster! fødsel :)

Hei!

Har en korallrød platy som føder, et yngel har kommet til verden

Noen som har mye erfaring med platy fødsel? Min første gang :B

Hvor mange bør jeg forvente, hvor lang tid tar det mellom hvert yngel?

Takk for all hjelp!

PS. Endelig bestefar! :P
Hva skjer?!
Nå har det gådd en GOD stund og hun har ikke fått noen flere unger i løpet av natten.

Er ho for stressa i rugekassa til å få ungene?

Hva skjer?!
Resten er nok spist men penelope ble født :)
Ingen flere yngel og platyen ser ganske "tom" ut.

Jeg har et yngel som jeg kaller Penelope intill videre, hun får hele rugekassa for seg selv (heldige henne). Jeg har festet rugekassen til kanten med en magnet som egentlig er brukt til å vaske av alger.

Nå håper jeg bare at jeg klarer å følge henne ut til hun blir voksen siden hun er det aller første livet som er født i denne tanken. Ønsk meg lykke til
Vi hadde platy fødsel her i natt og i morrest , har ca 70 stk som er i ruge kasse nå , syntes det hørtes rart ut at du bare har fått en , kanskje ho har fått endel før du fikk ho oppi karet? Vi tok ho oppi når ho virka stinn og mistet matlysten , og etter nesten et døgn i kassen så kom de som perler på en snor dette er vårt første som vi har fått i kassen , ellers har vi fisket opp en og annen lykke til m fiskene dine
Ønsker lille Penelope velkommen til verden :o)

Hvis det var madammens første fødsel er det ikke sikkert hun slapp så mange, det øker på etterhvert, og mor spiser seg nok sterk på egne avkom hvis hun får sjansen. Mødrene blir nok litt stresset av flytting og fødekasser, selv har jeg gjemmesteder for yngelen i kar det jeg ønsker yngel, en Javamosedott og noen stengelplanter med tett bladverk gjør susen, og mamma'n slipper å bli heiset ut og inn av trange bokser. De heldigste, smarteste og raskeste småtteristene overlever, og får sterke, heldige og raske barn. Som får...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap