Guppy-hanne jager kun ei hue

Har ei Guppy-ho som nok er gravid, for hun har blitt stor og tjukk. Men des tjukkere ho blir, jo mere attraktiv later det til at ho er for spesiellt den ene hanna. For de siste par dagene har han jagd henne non-stop. Ho får ikke fred i det hele tatt. Skillte henne nettopp fra resten av akvariet med et netting-"kar", for at ho skulle få litt fred. Men vet nå ikke helt hva som er mest stressende for henne. Karet eller å bli jagd? Er det vanlig at graviditet virker så attraktiv på hannene?

Er redd ho kan bli så stressa at ho ikke vil føde, når tia kommer....Hvis det stemmer at de blir gravide med en gang de kommer i kar med hanner, så har hun i såfall vært gravid nå i 5 uker:-S

Ellers har jeg 4 hunner på 2 hanner....Hadde 5 hunner, men ene døde for et par dager siden. Men han ignorerer de andre totalt...

Innspill mottas med takknemlighet
Guppy-hanne jager kun ei hoe.
-Guppyhanner er noen innpåslitne karer som ikke lar seg avise.De vil nok for alltid engasjere/plage hunnfiskene.
-Derfor var det bra at du skillte fiskene med ett nett.Det er vanlig og skille kjønnene fra hverandre,eller ha flere hunner for hver hann i karrene.
-Det blir det sikkert guppybarn snart visst ikke fiskene spiser opp barna.Yngelen vil søke til bunnen etter fødsel og så(kanskje)etter noen dager opp til overflaten.altså-yngelene trenger gjemmeplasser for og overleve både ved bunn og overflate.t
Tusen takk for svar
Nettingen er ikke så stor, tenkte bare å la henne hvile litt, da jeg var redd hannen skulle jage henne til døde. (har hørt skrekkhistorier, hehe). Var bare usikker på hva som er mest stressende. Være "fange" i et nett eller bli jagd 24/7 rundt i karet.

Har håp om å få reddet noen av yngelet, da jeg kun har 6 Guppy, 2 Danio og 1 liten ancistrus på 100L Hadde vært fint med en liten økning av "flokken".
Hører det ikke er helt gunstig å bruke fødekasse pga stress, men har så lite vegetasjon i karet mitt, at tror ikke det er håp om overlevelse ellers...Planteutvalget på den lokale dyrebutikken har vært noe dårlig i det siste. (og dyrt)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap