Gravid med komplikasjoner?

Har en guppy-hunn som er skikelig gravid. Det siste døgnet har det hengt ut en slags "pose" ut der bak? Det kan nesten se ut som den hat blodårer i seg. Ellers er den klar i fargene.

Hva tyder det på? Nærstående fødsel eller døden??
hei

dette høres ut som komplikasjoner ja. først og fremst er hun rett?
Eller har hun bøyd rygg.
Har du bilde?

jeg vill ha løftet henne over i en liten bolle og prøvd og hjelpe henne litt.
Husk fisken holdes under vann hele tiden.
Trykk veldug varsomt på buken hennes me pekefinger eller tommelen din. Sånn at sekken/eggposen kommer ut. så du ser om den er full av egg/yngel eller bare vann.

jeg gjorde det sammen med min. Min hadde bøyd rygg.
jeg måtte knipe av en klase ubefruktetde egg. hun overlevde det uten problemer, men ble aldri unger på henne.
hun døde for en uke siden da grunnet samme symtomer men da lot jeg henne være ifred.

Sånn!! Tusen takk for svar. Gjorde som du sa! En hel haug med nyfødte!
Ingardo
Sånn!! Tusen takk for svar. Gjorde som du sa! En hel haug med nyfødte! :-)
''

så flott da. gratulerer.

legger med en artikkel om oppfostring av guppy yngel.

Yngel
Yngel kan ikke leve for lenge i fødekassa,
Det går greit at de er i fødekassa en uke eller to, men ikke lengere.
Sørg også for å flytte moren når hun er ferdig med å føde, ellers kan hun spise opp sine egne unger.

Man kan begynne å fôre yngelen med engang, enten med vanlig flakfôr som man knuser til støv, bruke nyklekt artemia eller kjøpe yngelfôr i en dyrebutikk. Mates 3 ganger daglig.

Yngelen begynner å få farge fra 3-8 ukers alder.

Å bytte vann når du har yngel er viktig for veksten. Rent vann skader aldri fisken. Men om det er vesentlig forskjell i vannet i karet og byttevannet, er det klart at det kan bli ett sjokk for fiskene. Man bør alltid sørge for at vannet man bytter til ikke avviker så mye verken i Ph, Gh eller temperatur.

Yngelen kan flyttes tilbake til akvariet der foreldrene er når de er litt under halvparten av de voksnes størrelse.



Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap