Sky platy

Har en platy som nesten bare holder seg nedi hjørnet under filteret, også noen ganger inni et dekorasjonsrør.. den har vært sånn her de to siste dagene, alle andre platyer og andre fisker oppfører seg normalt. den har ikke oppført seg sånn tidligere.. hva kan det være? kan det hende den er gravid og skal føde?(aner ikke kjønnet) eller noe annet?
Den holder på sånn enda.. den virker slapp og bryr seg nesten ikke om jeg tar borti den.. er vel på dødsleie
Den høres helt klart ut til å være syk, men jeg kan dessverre ikke si noe om hva som feiler den. At en fisk isolerer seg og blir tilbaketrukket er jo ikke noe symptom på en bestemt sykdom, bare at den ER syk. Alle syke fisk endrer atferd når de blir syke, og det er vanlig at de da trekker seg helt tilbake for å få være i ferd for de andre beboerne i karet. Andre fisk kan mobbe og plage en som er svak, det er helt normalt blant fisk (og mange andre dyr også, for den delen, de syke og svake blir plaget).
Ja den er vel det Den ene guppyen jeg kjøpte igår virker også rar... den svømmer også detter den sidnlengs nedover noen cm og svømmer opp igjen.. Istad bare la den seg på bunn.. lå der en stund så begynte den å svømme litt igjen.. er ute på svømmetur fortsatt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap