Gullfisk og guppy i 60l

Hei

Har en venn som endelig har skaffet seg et akvarie.
Han har hatt 2 gullfisk i en bolle som han nå har i sitt 60l akvarium.
Jeg har tenkt å gi ham en guppy men tror ikke den kommer til å bli så veldig gammel når den må dele et 60l akvarie med nesten ingen planter og 2 sultene gullfisk , de vil vel ha forskjellig vann også.

Det er kansje galskap å spøre om sånt men vil bare ha det bekreftet.

mvh,TMK
Sv:
ÈN gyppy? Feilen ligger allerede i ÈN gyppy. Slike småtasser skal alltid omtales i flertall, gjerne på 5 individer eller fler.
guppy kan godt gå alene uten at de ska ha betydning. men hvor store er dissa gullfisken da?
Sv:
Jeg er veldig uenig i at Gyppyer trives alene, men det kan jo hende andre har en annen oppfatning av det.
Jeg har aldri hatt gullfisker oppi til andre fisker, men går jo an å sjekke ut hva akvaforum anbefaler til selskap av fisken.
Sv:
Akvaforum sier at andre medlemmer har Gyppy sammen med gullfisk, så da skal det vel gå an. Gi han vennen din en plante og ei rot i samme slengen, så vil de nok trives
er gullfiaken over 10cm da ville ej ikke ha prøvd og hatt den la med sånne små fisker. de eter alt som går i munnen DET har ei erfaring med. guppyen ja tåler å gå alene, så lenge der er andre sorter fisker han kan "plage"
Sparesset
ÈN gyppy? Feilen ligger allerede i ÈN gyppy. Slike småtasser skal alltid omtales i flertall, gjerne på 5 individer eller fler.


Han skal kjøpe fler hvis det går
Har ikke inntrykk at de er over 10 centimeter men skal bort å se på dem i dag.
Har ikke tenkt å spander halve akvariet på ham, han kommer hel sikkert til å kjøpe både rot og planter selv. Men han kan godt kan få noen planter av meg.
c-j
[URLBLOCK1]
haha kom ikke med tekst, meinte og si at du må være forsiktig med og kjøpe planter til gullfisk, de eter alt som kommer inn i munnen, så da passer dissa artene ei viste dej på linken;P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap