Biotop til levendefødere

kan noen hjelpe meg med biotop til levendefødere?
det er greit er det noe mer de vil ha
Umulig å kunne gi tips om biotop uten å vite hva slags fisk det er snakk om. "Levendefødere" kan være mye forskjellig.
jeg tenker på alle slags levengefødere(seilfinnemolly,sverddrager,platy,molly og guppy
akvaRolf
jeg tenker på alle slags levengefødere(seilfinnemolly,sverddrager,platy,molly og guppy

....som alle kan finnes i utallige biotoper, og ikke akkurat sammen heller nødvendigvis, snarere tvert i mot.

Ved å lese deg litt rundt på nett, og også se på bilder ifra de forskjellige biotopene, vil du forstå at det ikke finnes noe entydig svar på noe du sikkert trodde var en enkelt spørsmål i utgangspunktet ;D
Som Eivind sier, kommer disse fiskene fra forskjellige steder. Alt fra Nord-Amerika til Sør-Amerika, og som du kanskje skjønner varierer biotopene veldig.

Da må du nesten velge deg et spesifikt sted å satse på, f.eks. Sør-Amerika med mye blader, røtter og flyteplanter.
Freshwater fish biotopes in mexico
Som en opplysning så finnes det faktsik en bok om emnet

Da med biotoper fra Mexico, som omfatter Sverddrager, Platy, de fleste Mollyer, Godeider og en del andre. De fleste levendefødere lever i Mexico naturlig, men det finnes også levendefødere naturlig i hele Sentral-amerika og noen land i Sør-amerika, noen stater i sørlige USA.

Det finnes også levendefødende halvnebb fra Asia.

Som andre skriver så er det forskjell på biotoper, så finn ut hvilken fisk du ønsker og holde og så undersøk videre. Men det er helt klart også likheter mellom biotopene.

Mer info om boken finnes på www.freshwater-biotopes.org
mhm,

de fiskene jeg vil ha da er sverddrager,platy og seilfinnemolly
akvaRolf
mhm, de fiskene jeg vil ha da er sverddrager,platy og seilfinnemolly

Så kommer de fra Mexico alle sammen av de vanlige artene. Men husk nå at de fisken som du normalt kjøper i butikker hybrider og finnes ikke naturlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap