Hjelp guppyene mine "napper" i kirsebær rekene.

heisann..
sette oppi 7 kirsebær reker i et kar med 5 guppy,5 neon tetra, 2 ottoer og 5 kirsebær reker
men når eg sette oppi dei 7 eg fekk idag så var guppyene borte å nappte i rekene ,hvorfor?? hva skal eg gjøre??
fordi rekene funker som fint fôr, guppyene er glad i levendefôr og vil spise alt de får plass til i munnen.
Korrekt . voksne guppyer vil spise kirsebærreker, de tar dem stykkvis om de ikke greier å sluke dem hele, få fisk som ikke spiser reker.
thomsen
sette oppi 7 kirsebær reker i et kar med 5 guppy,5 neon tetra, 2 ottoer og 5 kirsebær reker men når eg sette oppi dei 7 eg fekk idag så var guppyene borte å nappte i rekene ,hvorfor?? hva skal eg gjøre??

Guppyer spiser reker. Det gjør nok også neontetraene dine.

Var det ingen som fortalte deg dette da du kjøpte rekene?
Det står veldig mye om dette på forumet her, hvor glade fisk er i å spise nettopp reker. Egentlig er det rart du ikke har snappet opp dette underveis? Du har jo vært medlem her et halvt års tid.
Svarene du fikk da du spurte om det tidligere, var noe blandet, men det ble nevnt der at det var en mulighet for at rekene ble guppyfor.

Jeg er ikke overrasket over at så skjedde, dessverre. Mitt intrykk er at de fleste akvariefiskener liker litt jakt....
Hmm.ja.eg vet at eg fekk et blandet svar i den andre tråden.men hun eg kjøpte rekene av mente guppy å neon tetraen va av den snille fiske rasen. men hvilke fisker spiser ikke reker og passer i et 25 liters kar?
Kanskje noen corydoras. pygmeus kunne passet sammen med rekene. De er ikke som andre corydoras, og svømmer mest fritt, og nesten aldri nede ved bunnen.

Men ville ikke hatt så mange fisker i en 25liter. Og da ville jeg modifisert filteret, hvis du da ikke allerede har gjort dette.
I min 30liter har jeg 2 pumper, og begge er modifisert.

Ville heller bare gått for bare reker, da du kan ha mange forskjellige arter i karet. Biereker er fantastisk fine, og lette å få til.
ser i karet i dag.å i dag bryr ikke guppyene seg om rekene. dei går i lag som ingen ting..merkeligt..men herligt det. var kun 1 reke som fekk gjennomgå i går.(den dødde til slutt.)
hvorfor dette? var det bare nyskjerige?
Kanskje. Fisk leser ikke bøker om hvordan de skal oppføre seg og er ikke så opptatt av fasit som oss mennesker. De er, og reagerer forskjellig, som de fleste dyr.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap