- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Hjelp guppyene mine "napper" i kirsebær rekene.
Hjelp guppyene mine "napper" i kirsebær rekene.
Postet 28.04.10 kl 21:20
Postet 28.04.10 kl 23:21
Postet 29.04.10 kl 00:15
thomsensette oppi 7 kirsebær reker i et kar med 5 guppy,5 neon tetra, 2 ottoer og 5 kirsebær reker men når eg sette oppi dei 7 eg fekk idag så var guppyene borte å nappte i rekene ,hvorfor?? hva skal eg gjøre??
Guppyer spiser reker. Det gjør nok også neontetraene dine.
Var det ingen som fortalte deg dette da du kjøpte rekene?
Det står veldig mye om dette på forumet her, hvor glade fisk er i å spise nettopp reker. Egentlig er det rart du ikke har snappet opp dette underveis? Du har jo vært medlem her et halvt års tid.
Postet 29.04.10 kl 03:15
Endret: 29.04.10 kl 03:16
Svarene du fikk da du spurte om det tidligere, var noe blandet, men det ble nevnt der at det var en mulighet for at rekene ble guppyfor.
Jeg er ikke overrasket over at så skjedde, dessverre. Mitt intrykk er at de fleste akvariefiskener liker litt jakt....
Jeg er ikke overrasket over at så skjedde, dessverre. Mitt intrykk er at de fleste akvariefiskener liker litt jakt....
Postet 29.04.10 kl 08:35
Postet 29.04.10 kl 08:48
Kanskje noen corydoras. pygmeus kunne passet sammen med rekene. De er ikke som andre corydoras, og svømmer mest fritt, og nesten aldri nede ved bunnen.
Men ville ikke hatt så mange fisker i en 25liter. Og da ville jeg modifisert filteret, hvis du da ikke allerede har gjort dette.
I min 30liter har jeg 2 pumper, og begge er modifisert.
Ville heller bare gått for bare reker, da du kan ha mange forskjellige arter i karet. Biereker er fantastisk fine, og lette å få til.
Men ville ikke hatt så mange fisker i en 25liter. Og da ville jeg modifisert filteret, hvis du da ikke allerede har gjort dette.
I min 30liter har jeg 2 pumper, og begge er modifisert.
Ville heller bare gått for bare reker, da du kan ha mange forskjellige arter i karet. Biereker er fantastisk fine, og lette å få til.
Postet 29.04.10 kl 09:06
Postet 29.04.10 kl 20:07
Postet 29.04.10 kl 20:52