Hvor gamle er guppy`ene når dem kan selges/omtales som voksene individer?

Hvor gamle er guppy`ene når dem kan selges/omtales som voksene individer?
nå har jeg lest litt rundt på nettet og der står det bare når dem blir kjønnsmodne. Er usikker på om den betraktes som voksne da.

Noen som vet det helt sikkert?
Inaktiv bruker
Jeg tror at de kan være halv parten så stor som foreldrene.
Jeg ville ansett kjønnsmodne guppy som ungfisk, altså voksne, men ikke utvokste i selve størrelsen.

Nå begynner jo hannene tidlig å prøve seg på damene, men det holder ikke bare å se det og så tro at "nå er de kjønnsmodne". Det er ikke sikkert de er enda. De prøver seg jo med "tørrtrening" en stund før de virkelig får det til og er i stand til å forplante seg.

De skal altså være gamle nok til å ikke bare "late som" at de parer seg, men både hunner og hanner er forplantningsdyktige slik at hunnene blir drektige og får yngel. Da er de etter mitt syn voksne, men er ikke helt oppe i full størrelse enda.

Når dette skjer, tror jeg neppe man kan si noen fasit på. Hvor gamle de er før dette skjer, vil avhenge til stor del av oppveksten de har fått og hvor næringsrik mat de har levd på. Får de dårlig mat, går utviklingen tregere og de vil sannsynligvis være små for alderen og komme senere i "puberteten".

Hvis jeg ikke husker helt feil, ble mine guppy kjønnsmodne et sted rundt 4 mnd alder. Men jeg er usikker, for jeg noterte meg aldri noe tidspunkt. Men jeg skal søke rundt og se om jeg finner det, for jeg tror jeg skrev det ned i den personlige akvarietråden min eller noe (i den gamle, DEL 1, som er håpløst tungrodd å bla i....)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap