Platydame i nød

Hei!

Jeg har en platy dame som jeg tror snart skal føde, men hun får ikke fred fra de to hannene jeg har. Hun prøver å gjemme seg imellom plantene men blir jaget frem og tilbake. Har flere hunner men disse ser de ikke til å bry seg om. Prøvde å ha henne i ett fødenett slik at hun fikk slappet av(det så ut til at hun da slo seg til ro), men har lest at dette heller ikke er bra for henne så er meget usikker på hva jeg skal gjøre. Hun er ikke sånn kjempestor som guppyer av og til er men har ingen erfaringer med hvor stor magen til platyer blir.

tips?
Hvis du har flere kar så kan du prøve å ta ut hannene, og plassere de i et annet kar til ho har født. Platyer får barn hele tiden, men hvis du vil at ho skal ha fred så er det lurest å ta ut hannene.
Hei :)
Har selv noe platy yngel, og om du ikke har et annet kar å flytte hunnen eller hannene i, så vil jeg anbefale deg å bruke yngelnettet ( dersom hun er roligere i det) Fødekar/yngelnett bør ikke bruker på grunnlag av at fisken kan bli stresset, men om det er roligere for hun der,så er nok det det beste.. platy er gravid ca:30 dager fra du ser de første antydningene til graviditeten Håper det var til litt hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Sandåker
Reklame for plussmedlemskap