Guppyr

Hei.
Jeg har en 54l som jeg bruker som oppdrettskar. Jeg har masse planter å stein huler så yngelen kan hjemme seg. Jeg plukker ut yngelen å setter de over i 45l. I samme kar det noen små maller, 2 snegler å 2 reker.. Det jeg lurer på er hvor mange hunner jeg skal ha pr hanne. Noen sier 3 å noen sier 4????????????? Å hvor mange guppyr totalt.Er det noen som har erfaring på dette å vil dele det med meg...


TAKK

Mvh
j.o.j
Jo flere jo bedre gjelder her. Det er fordi at hannene skal få flere hunner å prøve seg på, så ender det ikke opp med at en hunne dør av stress og utmattelse.
Minst to har jeg hørt, helst tre eller fire. Dersom du har plass, kan du gjerne ha flere hunner enn det igjen.

"Guppy formerer seg lett og føder levende unger. Man bør ha 2-3 jenter per gutt for at jentene skal slippe å bli jaget rundt hele tiden og til slutt dø av utmattelse."
Det som er litt rart med det der, er at uansett hvor mange guppy hunner det er, så virker det som hannene er etter de samme hunnene uansett.. så de blir jaget å stresset mest. Vertfall hos meg, å jeg har 3 hunner på hver hann. De som er størst eller ser mest gravide ut, er dem som er mest jaget av hannene
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap