Kan sverddrager være finnenappere?

Jeg har sett sverddragehunnen jage de andre fiskene rundt og da jeg hadde en stk død kampfisk i dag så var hun veldig ivrig på å spise på denne døde fisken. Betyr det at hun også kan spise på de levende fiskene?
Det er slett ikke utenkelig.
Har fulgt med litt nå og hun svømmer rundt og biter på de fiskene hun kan få tak i. Hva gjør jeg med det da? Er det noe jeg kan gjøre?
Sota
Er det noe jeg kan gjøre?


Skille sverddrageren fra de andre fiskene.
Har du hanner også? Eller er hun eneste sverddrager?
Jeg har en hun og en han.
Sverddrager bør holdes i flokk på minst 6-8 stk. Helst flere. Når de kjeder seg så går de løst på de andre.
badat
Sverddrager bør holdes i flokk på minst 6-8 stk. Helst flere. Når de kjeder seg så går de løst på de andre.


Jeg kan helt klart ikke ha så mange sverddragere i vårt lille akvarium så da må jeg vel heller kvitte meg med de to jeg har kanskje? Men hvordan gjør man det egentlig? Tar dyrebutikken fiskene tilbake?

Hun er virkelig plagsom altså. Fikk ny kampfisk i dag og hun svømte rett bort og begynte å bite den. Og når ikke den var i nærheten så beit hun etter platyene. Han'en er ikke sånn i det hele tatt. Han bare svømmer rolig rundt...akkurat som de andre fiskene.....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap