Guppy/ platy yngel på "frifot"

Hei!
hjelpe meg!! nå er det en masse yngel i akvariet mitt... og jeg har prøvd å fange flesteparten og putte de i ett fødekar, men det er ikke så lett å fange de små rakkerne!! skal jeg bare la de være og se hvem som vokser opp?? jeg har ikke så mange guppyer i det karet og det er endel planter, men jeg er redd ancistrusen kommer til å jafse de i seg det er ikke mange yngel det er snakk om...har klart å telle ti og hadde vært fint om de overlevde!
Har også kjøpt de i forskjellige butikker i håp om å få bygd en sterkere stamme, da disse fiskene kommer fra forskjellig leverandør!!
Jeg fikk et helt mollykull på 15 yngel til å vokse opp i selskapsakvariet mitt, eller rettre sagt inni èn plante i selskapsakvariet mitt. Uten egentlig noen innsats fra min side da jeg ikke hadde noen plass å ha 15 voksne mollyer. De ble omplassert til slutt..

Ancistrusene tror jeg ikke fikk med seg at det var yngel der engang, kileflekkrasboraene var litt interessert, men det eneste de gjorde var å jage all yngelen inn i planta, og der blei dem til de var store nok til å ikke bli jaget..

Hvordan det vil gå i ditt tilfelle er det ingen som kan si, men du øker sjangsene veldig ved å ha en tettvokst STOR plante i karet. Mine mollyyngel spiste seg opp på alger inni denne planten til de ble store nok til å bli med å jage på maten..
ok! da skal jeg skaffe en stor plante! det er ett 112 liters kar dette så de har jo stor plass til å eventuelt stikke av. takk for svar!!
Selv bruker jeg ikke fødekar, de sterkeste fiskene overlever og de svakeste dør, sånn kan du bygge en sterk stamme.
Til slutt vil de voksne gi opp å jage på dem.
Får ca. 30 platy yngel i måneden og av disse overlver ca. 20 stk og de fleste av de selger jeg til en dyrebutikk for 5 kr. stk..
aha! da får de som overlever bare bli i karet... er vel det som er minst stressende for de også takk for svar!!
Jeg har rundt 40 guppy yngel i karet mitt på 200 l med masse flyteplanter. Hverken molly eller ancistrus spiser disse
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap