Skal min kobra guppy føde?(bilder)

heii fikk min nye Kobra guppy igår og hun er ofte nede på bunnen av karet eller som sagt stille..er hun syk? eller skal hun føde? hun spiser vanlig
ser ut som yngel på vei....
hun skal definitivt føde en fin måte å se dette på er den svarte flekken bak magen.
vær oppmerksom på at både mor og andre fisk i akvariet kan spise unger.
Tror nok du bør la der gå mer enn en drøy halvtime før du bumper trådene dine,
ellers risikerer du å bli oppfattet som en masekopp som ingen gidder å svare!
Bare et velmenende tips!

Man ser tydelig på den mørke flekken på guppyen at den er drektig,
så det kan godt være at den forbereder seg til å slippe yngel.
har lagt henne i eget Fødekar hun virket stresset der:/ har slått av Lyset på akvariet..vil det hjelpe? hvis hun kan dø tar jeg henne ut med engang
Beklager maset
I en fødekar så kan hun stresse seg til døde ja. ha masse planter i karet. det hjelper mye det
takk for svar..hun virker mer avslappet med slåttav lys hvor lang tid er d til ungene kommer tror dere??lov å tippe hehehe
Har du masse beplantning i karet så la henne være der. De kan nekte å føde ungene sine hvis de sitter i en trang fødekasse. De kan holde igjen til de dør. Jeg tror heller ikke hun er helt fødeklar. Det mangler litt på den runde firkantete magen de får på slutten. Har hun knekk i ryggen? De dør som regel etter fødsel har jeg erfart. Det beste er å la henne være i fred der hun er hvis du har mye flyteplanter ungene kan gjemme seg i. Hvis du har et lite kar ca 30 liter så kan du heller flytte henne dit enn til en fødekasse. Jeg bruker å flytte mine spesielle guppyer over i en 30 liter en uke ca før de føder. Da venner de seg til karet og fløler seg trygg. Det funker veldig godt.
Takk heidii du har helt rett..siden det er en spess Guppy..ja hun har en Liten knekk ja men ikke stor en..Enig tror ikke hun skal føde nå..jeg slipper henne ut jeg..stakar liten
Bruk av fødekasse??
Jeg har lest at guppyer ikke skal være lenge i en fødekasse( max 1 dag). Hvordan vet man da når man skal sette guppyen i fødekassa? Er det noen som vet noen tegn på er det snart er fødsel? Har tatt med noen bilder av akvariet, er det nok planter her til at guppymammaen kan føde uten fødekasse?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap