Guppy, gravid?

Er litt usikker om jeg skal spørre her eller på oppdrett, men tar sjansen her jeg.. Det jeg lurer på om disse guppyene er gravide.. ??
Hvis du ser en svart flekk på hoa er ho gravid. Litt vanskelig ut fra det ene bildet, men på det andre er det jo tydelig svart flekk.
mags
Hvis du ser en svart flekk på hoa er ho gravid. Litt vanskelig ut fra det ene bildet, men på det andre er det jo tydelig svart flekk.


Takker for svar =) Håper de er gravide.. Har masse planter i akvariet tilfelle det kommer yngel
mags
Hvis du ser en svart flekk på hoa er ho gravid.

Alle hunner har en svart flekk bak på magen (det er slik du ser kjønnet på fiskene i ung alder), den blir større når fisken er gravid. Magen pleier også å bli veldig stor.

Ingen av fiskene ser gravide ut, men de pleier ikke å ta lang tid. Lykke til!
Får og si det sånn.
Om fiskene blir merkbart større rundt magen(i den delen av kroppen) innen 1-2 uker så venter Guppy`en din smått. En normal syklus:
Det tar ca 28 dager fra dem blir med barn til fødselen. Mens det er ikke uvanlig at guppyen går lengere med ungene grunnet omgivelsene.

Mange gjør feilen med og sette dem i disse bittesmå fødeboksene. Det stresser fisken såpass at det holder igjen.
B. Andresen
Får og si det sånn. Om fiskene blir merkbart større rundt magen(i den delen av kroppen) innen 1-2 uker så venter Guppy`en din smått. En normal syklus: Det tar ca 28 dager fra dem blir med barn til fødselen. Mens det er ikke uvanlig at guppyen går lengere med ungene grunnet omgivelsene. Mange gjør feilen med og sette dem i disse bittesmå fødeboksene. Det stresser fisken såpass at det holder igjen.


Ja da e det bare å veint t dæm bli frit da =)
Nei, her e det ikke fødeboks. Her ska dæm i eget fødeakvarium som e stort å fint Der bli det mindre stress =D

Takker for svar
Doktor Dyregod
[QUOTE=mags]Hvis du ser en svart flekk på hoa er ho gravid.

Alle hunner har en svart flekk bak på magen (det er slik du ser kjønnet på fiskene i ung alder), den blir større når fisken er gravid. Magen pleier også å bli veldig stor.

Ingen av fiskene ser gravide ut, men de pleier ikke å ta lang tid. Lykke til!

Okok.. Venter i spenning jeg =)

Bare et spørsmål utenom. Hva spiser mallen din på? På bilde ditt mener jeg.

Takker for svar om guppyene =)
jeg har 1 platy, 2 guppy, 2 sverdhale fisk, 10 neontetra og noen elefankplanster og en annen type plante oppi blir de spist visst de blir født i samme akvarie som de andre?
Ilene Nordsteien
[QUOTE=Doktor Dyregod][QUOTE=mags]Hvis du ser en svart flekk på hoa er ho gravid.

Alle hunner har en svart flekk bak på magen (det er slik du ser kjønnet på fiskene i ung alder), den blir større når fisken er gravid. Magen pleier også å bli veldig stor.

Ingen av fiskene ser gravide ut, men de pleier ikke å ta lang tid. Lykke til!

Okok.. Venter i spenning jeg =)

Bare et spørsmål utenom. Hva spiser mallen din på? På bilde ditt mener jeg.

Takker for svar om guppyene =)

det mallen spiser på vil jeg tippe er en squash bit eller en agurk bit.
per kristian lundstad
jeg har 1 platy, 2 guppy, 2 sverdhale fisk, 10 neontetra og noen elefankplanster og en annen type plante oppi blir de spist visst de blir født i samme akvarie som de andre?


Vet ikke jeg... Kanksje noen andre vet om du poster innlegget på hovedsiden for opdrett eller noe slikt..
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap