Guppy som holder igjen?

Hvilke årsaker er grunnen til at guppyer holder igjen å ikke føder ?
Har to stk som ser ganske så gravide ut, har blitt tykk den siste tiden, men ingenting har skjedd.. Er over en mnd siden den ene ble tykk, å det har kommet bare ett yngel som jeg har sett..
det kan være mange grunner til at den holder igjen. er det i fødekasse du har den eller? Kanskje skrive litt om forholdene rundt den.

De kan ofte holde igjen pga stress. Eller den kan rett og slett bare ikke være klar enda. Det tar litt tid, mine begynte på natten, og var ikke ferdig før dagen etterpå. De så ut som om de skulle eksplodere dagene før de kom noe. :P
lillka
det kan være mange grunner til at den holder igjen. er det i fødekasse du har den eller? Kanskje skrive litt om forholdene rundt den. :) De kan ofte holde igjen pga stress. Eller den kan rett og slett bare ikke være klar enda. Det tar litt tid, mine begynte på natten, og var ikke ferdig før dagen etterpå. De så ut som om de skulle eksplodere dagene før de kom noe. :P


Informasjon ja, det va lurt :P
Joda, ska vi sje. Har 3 voksne guppy hua i et akvarium på 110 liter, to e trolig gravid. Har to halv voksne guppy hainna å roint 10-13 yngel. Attme dæm e det neonterta å kardinaltetra 10 t sammen å tre kileflekkrasbora.
Akvariet e godt beplanta så det e gjømmeplassa. Æ har ikke guppyan i fødekasse, for det sjer da så trangt å ubehagelig ut for fisken.
Vannverdian e bra

Æ e jo like spent hver dag om det har komme nå yngel, men bli like skuffa hver dag :P
okay.

Har den "gravidflekken" med gattaåpningen blitt større? Den blir større og større jo nærmere den kommer fødsel. De går vel drektig rundt 4 uker (en måned), men det varierer litt etter forhold, men de kan gå drektige opp til 10-11 uker om forholdene ikke er optimale, eller om den er stresset.

Siden den får gå fritt, burde det ikke være mye stress inni bildet, ville jeg tro. Hvordan temperatur har du? Det kan lønne seg å sette opp temperaturen til 26/27 grader, da drektighetstiden kan bli dratt ut om vanner er "kaldt". Bare pass på at du ikke øker for mye av gangen, så de får sjokk. en grad om dagen eller så er bra.

I tillegg har du litt lite jenter i forhold til gutter. Det bør være en to-tre jenter pr gutt, så jentene ikke blir slitt ut av jaging. =)

De blir gjerne helt firkantet og ser ut som om de skal eksplodere før det kommer noe.

Ellers er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente og se.

lillka
okay. :) Har den "gravidflekken" med gattaåpningen blitt større? Den blir større og større jo nærmere den kommer fødsel. De går vel drektig rundt 4 uker (en måned), men det varierer litt etter forhold, men de kan gå drektige opp til 10-11 uker om forholdene ikke er optimale, eller om den er stresset. Siden den får gå fritt, burde det ikke være mye stress inni bildet, ville jeg tro. Hvordan temperatur har du? Det kan lønne seg å sette opp temperaturen til 26/27 grader, da drektighetstiden kan bli dratt ut om vanner er "kaldt". Bare pass på at du ikke øker for mye av gangen, så de får sjokk. en grad om dagen eller så er bra. :) I tillegg har du litt lite jenter i forhold til gutter. Det bør være en to-tre jenter pr gutt, så jentene ikke blir slitt ut av jaging. =) De blir gjerne helt firkantet og ser ut som om de skal eksplodere før det kommer noe. Ellers er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente og se. ;)


Joda, "gravidflkken" e blitt stor, å det sjer ut som hu har "nedsig" i gattaåpningen :P Om æ kain sei det sånn :P
Tempraturn legg på 23 grader, så da ska æ øk dein litte grainn.. Jo, æ veit æ har lite jenta per gutta, men samtidig så har æ jo masse yngel som sjer ut t å bli jenta, så håpe på at det årne sæ på dein måtn..

Det har komme 4 yngel i løpe av natta, så det går nok framover. Med litt høgar tæmp så håpe æ at det bli masse yngel =)

Tusn takk for tips å råd =)
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap