Forskjell på hunnplaty og hannplaty?

Hei
Igår kjøpte pappa og jeg 5 korallplatyer ^^
Det skal være 2 gutter og 3 jenter,
fungerer det eller tregner jeg en hunnplaty til?
Også lurer jeg på hvordan man ser forskjellen på jente og gutt? Har hørt at de
kan få GANSKE mange yngel, så greit å vite hva som er jente og hva som er gutt.

To av dem har stor finne under, ''bak'' magen, mens de tre andre har noen små, litt
lange som ''ligger'' mot magen....

Og èn ting til: Det henger ut noe gjennomsiktig/hvitt fra to av de jeg tror er jenter,
hva kan det være? Det er ikke bæsj.

Det ble ganske mye, hehe...
Blir glad for svar

Kjønsforskjeller
Hei

Vi har en han og en hun platy. Hannen vår er mer fargerik og smalere enn hunnen.
Og hanen har jo en gonopodium? står det i fiskebasen, (gattfinne trodde jeg det var) under buken som hunnen ikke har. Eller var det ????

Ikke altid like lett å se, vi har nå lært å stole litt mer på oss selv da vi kjøpte 6 molly fikk vi beskjed om at det var 6 jenter. Det var 1 jente og 5 gutter.

Om du går på fiskebasen så står det beskrevet forskjellen og så kan du jo titte på bildene og se om du ser forskjellen der og sammenligne dine.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4344

Du trenger helt sikkert ikke flere. Vi hadde 1 hun og 1 han, de lever i 200L så vi har ikke plukket opp så mange men de har fått kull vær mnd.
Hannene har gonopodium under buken, og hunnene har en vanlig finne.

Ett gonopodium er en omdannet finne som er formet ett rør. Gonopodiumet ser ut som en liten tapp. Fungere på samme måte som for oss mennesker ved at hannen fører gonopodiumet inn i hunnenes gatt åpning og befrukter dem.
Hva er det?
Forresten, det henger noe tynt, gjennomsiktig/hvitt foran (tror jeg, vanskelig å avgjøre) finnene under, bak magen (er jeg helt på tur nå eller?)
Hva er dette?
Det er ikke bæsj, og det er fra den ene hannen.
Er det mulig for at det er fra en plante?
Tilfeldig bekjentskap
© Rune R Antonsen
Reklame for plussmedlemskap