Gravide eller glad i mat? platy

Jeg har fire platy, tre damer og en Don Juan (en gutt altså)

Og nå har jeg ikke hatt de veldig lenge, men jeg syntes to av damene ser ganske store ut. Men jeg er også redd for at de kanskje bare er feite.

Beklager dårlige bilder med mye gjennskinn, men jeg er ingen flink fotograf

Så jeg lurer jo først på om de er gravide eller bare feite, og i andre omgang lurer jeg på om yngel kan overleve i mitt akvarie (bilde 3)

Jeg har ingen mose eller noe slikt. Akvariet er bare på 63 liter så har ikke lyst på svimlende menger overlevende yngel, men kan det hende et par overlever?
Hun største har nå den siste halvtimen blitt kjempestresset ser det ut som.... svømmer raskt opp og ned og frem og tilbake på den bakre veggen. De andre fiskene mine svømmer bedagelig rundt slik som de pleier, men hun er virkelig overalt bak der. Og bæsjer noe voldsomt.
Begge har fått i seg noe de ikke har spist, og hun som står nederst på første bilde, øverst på nr to er mest sprekkferdig. Den vimsingen opp og ned langs glasset høres ut som noe er på gang, hvis vannverdiene dine er fine.

Yngel er flinke til å gjemme seg, du har jo en javabregne der, og de lureste gjemmer seg i den. Hvis dette er førstegangsfødende er det ikke sikkert det blir kjempekull nå, de starter i det små hvis de er lure. Selv om du ikke ser yngel er det slett ikke sikkert de ikke er der! Om en uke eller to er de nervepirrende mer modige...

Lykke til!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap