Min første sverddrager, lurer på om denne er gravid?

Hei!
Er det noen som kan se om det er lenge til fødselen?
Har satt den alene i et 20 L akvarium for litt over en uke siden.
Venter spent på svar
Den er nok ikke helt sprekkeklar enda De kan bli mye større, men det varierer så det kan jo skje noe snart, men husk at stress kan gjøre fødselen forsinket

Tusen takk for raskt svar!
Den var så uheldig å hoppe ut akvariet med en gang, så håper ikke dette har skadet noe....

Uff da, får håpe det går bra Men husk at sverddrager spiser sin egen yngel så ha masse planter som yngelen kan gjemme seg i
Kjøpte ny plante igår, den har enda ikke fødet
Jeg har ett problem angående sverd-drageren min
Hei!

Jeg har fått et problem angående den gravide Sverd-drageren min.
For at den skulle flytte til det 20liters akvariumet mitt måtte jeg også flytte de halvvoksne guppy ynglene.
Jeg har cirka 23stk av dem.
Jeg flyttet de til en stor matbolle med grus fra hovedakvariet og noen planter i.
Det som er problemet er at de har vært ganske lenge oppi der og jeg ser at den ene er blitt halvdød.
Jeg kan jo flytte dem tilbake til yngelakvariet, men da må jeg også flytte Sverd-drageren til hovedakvariet og da kan jeg risikere å bare få noen få stykker Sverd-drage yngler.
HJELP MEG!
hei du burde få deg et nytt akvarium og den guppy yngelen kan sikker bare være oppi 20 l med sverdragen de er sikker ikke så store så det gjør noe så toror ikke sverddrage yngelen blir spist
Haha Stian den var god(ironisk)
svar skikkelig neste gang du svarer meg!
Sånn ser Sverddrageren min ut nå,
håper den snart føder
Begynner å se rimelig tung ut nå ja ,men levendefødende blir liksom mer firkantet i buken når fødselen er nærmt forestående om du skjønner hva jeg mener.Uansett så ser det ut til å nærme seg nå ,gleder meg til mine sverddragere blir voksen og begyner å reproduksere seg








Heisann!
du får sikkert yngel igjen om 1 måneds tid, når de først er i gang med yngel så stopper de ikke så fort. Prøv og husk den dagen/datoen den føder på, så ser du neste gang hvor stort/lite mellomrom det er mellom fødinga =) Da ser du sånn ca når du kan forvente at den føder.
Den holder på å føde nå, den har kanskje holdt på siden cirka kl 05:00

HURRA
Når hun er ferdig kan du jo ta henne forsiktig ut og sette henne tilbake i sitt eget hjem, så får ynglene fred. Neste gang kan du jo invistere i et fødekar. da kan du ha henne oppi når hun ser sprekkferdig ut. Da slipper hun å gå så lenge i det trange karet, og da reddes yngel også. Et slik fødekar er ikke dyr og flyter/henges på akvariet. Når hun har født så kan de vokse opp i 20litern til de er store nok for å klare seg i det andre karret. Lykke til
Fødeboks
sånn boks koster oppi 50kr til 100 kr D
Å la henne gå i et fødekar kan stresse henne slik at hun holder igjen og ikke føder ,så det synes jeg ikke er en god ide.Da er det bedre å la henne gå i 20 literen og ta henne ut når hun har født.Aller beste er det å la la henne gå i det vanlige karet med masse planter og evt. fange de yngelene en kan få tak i og ha over i et annet kar.
kan stresse hoa men det kan hindre fødselen og så det er ikke så smart så du har rett
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap