Tråder som kommer ut av sverddragerene mine ;-)

Hei
Kjøpte 2 stk Sverddragere, begge hunner, til mitt 60 liters akvarium i dag. La etter noen timer merke til at det ut av begge hunnene hang noe som lignet på tråder. På den ene hunnen var den kanskje på 3-4 cm, og på den andre halvparten så stor. Den ene har mistet tråden sin nå da. Er dette så enkelt som at det er vanlig avføring? Syntes bare det var rart at avføringen var så "stor"...tynn og lang, og ca 3-4 cm ? Er det vanlig, eller er det et sykdomstegn av noe slag? Fiskene ser ellers ut til å trives og ha det bra der, sånn sett. Håper noen av dere vet

Mvh

Bauta
En kommentar til min egen tråd over. Nå ser jeg at det under begge henger en tråd på ca 3-4 mm. Sverddragerne er oransje men hvit "under haka", mens det som henger under er en tråd på ca 3-4 mm, hvor tråden på begge er en blanding av hvit og oransje. Skal det være sånn?
Hei
Det er nok avføring ja, jeg har noen sverddragere selv. De bæsjer mye om gangen! Jeg fikk helt sjokk, men har hatt de i 2 månder nå og den ene skal yngle for andre gang nå, så tror ikke at det er noe galt med fiskene altså. Det med fargen er jeg veldig usikker på, hos meg syns jeg den ser mer grå/grønn aktig ut, men nå er jeg jo fargeblind også da.

Ja, jeg håper du har rett. Trodde at bæsjen til fisken var nesten usynlig, men dette lignet jo på en tykk sytråd på 3-4 cm.... Like før jeg svarte nå, sjekket jeg på nytt, og da kunne jeg ikke se noe. Forhåpentligvis pga at det bare var bæsj, og at den nå var borte. Ellers er det noe annet, som bare er usynlig for meg, siden det er skjult bak noen finner eller noe. Men, foreløpig satser jeg på at det er bæsj ja Takk for svaret.
Vet du forresten om disse Sverddragerene kan spesifiseres noe nærmere med tanke på navn, siden de er oransje, men hvitfarget under buken ? Kanskje noen andre vet det.
Takk for svar
Høres nesten ut som at det er "koi" sverddrager. Gå på google-bilder og søk koi swordtail. Jeg har slike selv, er veldig fine syns jeg! De kan også få sorte prikker/streker

Legger til noen bilder av mine sverddragere!
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap