Kontinuerlig guppy død

Hva i alle dager er det som gjør at ALLE guppy hunner man får kjøpt i bergen og omegn dør bare etter få dager?? Jeg har prøvd å kjøpe over alt her nå, uten noen overevende med unntak av to eller tre.
Og ja, jeg har IKKE nitritt. Phen er på 7.5. Alle de andre fiskene overlever fint i dette karet (160l) med masse planter en fluval pumpe beregnet på 200l. De andre beboerene er guppy hanner, ancistrus spec og kampfisker. Det er ingen tegn til sykdom på "likene" eller noe som er bitt av (finner eks).
Er det "overproduksjonen" av guppyen som er grunnen til dette så de har så dårlig imunforsvar?
Jeg er isåfall dritt lei av å kjøpe guppy hunner..
Noen andre som vet noe?
Kanskje du har for mange hanner i forhold til hunner?
Hei.
Du er ikke alene om dette. Men jeg har hatt samme problem med enkelte hanner også.
Jeg tror dette skyldes rett og slett innavl og at dyrene er i akvarier der døde dyr ligger i bunnen.

Ja, jeg har selv opptil flere ganger sett døde fisker sammen med guppyer. Ikke rart de dør ført når de har blitt infisert med bakterier.
Har tre hanner sammen med fem hunner.
Når vi får fisk fra leverandør fra danmark og sverige er det ofte de ikke klarer seg til butikken en gang (jobber litt i en dyrebutikk).
Det kan ofte ligge tre fire døde i posene. Og etter kansje tre fire døgn i akvariet i butikken bryter det ut prikkesyke.
Veldig rart, og veldig irriterende.
Hei
Har Mange guppy både endlers og vanlig ingen med knekk på halen.
ph på 6.5- 6,8. Dh 3-4. God sirklasjon da jeg bruker de i malle akvarier.
Mvh Jan

Puff88
Har tre hanner sammen med fem hunner. Når vi får fisk fra leverandør fra danmark og sverige er det ofte de ikke klarer seg til butikken en gang (jobber litt i en dyrebutikk). Det kan ofte ligge tre fire døde i posene. Og etter kansje tre fire døgn i akvariet i butikken bryter det ut prikkesyke. Veldig rart, og veldig irriterende.




3 hanner burde ha det dobble av antallet du har av huer. Dvs 3 huer på hver hann. For mange hanner i forhold til huer sørger for at huene jages veldig mye, ofte til dem kreperer. For min del har jeg kuttet ut Guppy, grunnet at fisken ikke er hva den en gang var. Imunforsvar finnes nær ikke hos dem lengre heller etter min mening. Innavel er en stor årsak til dette
Kampfiskene da, er de små engler de da eller?
En stressfaktor,trenger ikke bitemerker da...
Jeg hadde ikke hatt fiskene sammen der hvis jeg hadde sett at noen av fiskene ble jaget. Jeg følger med på de. De har cabomba planter som dekker store deler av akvariet der de kan gjemme seg.
Bra med planter de kan gjemme seg i.
Ser her på de fiskene jeg har hatt,så er det ulik døgnrytme.Når guppyene går til ro,så er fortsatt kampfiskene aktive...
Uansett er det kjedelig når en får fisk med hjem at de dør,og det er vel ingen hemmelighet at guppyene ikke er så robuste nå som de var for endel år tilbake.
Skjønner egentlig ikke at jeg gidder, men jeg prøver meg på guppyer for tredje gang nå. Da jeg første gang hadde dem for omlag fire år siden, fikk jeg gleden av å følge dem i generasjoner. Det var nok dette som gjorde at jeg fikk dilla på dem. Desverre fikk jeg et plutselig utbrudd av prikkesyke med noen nye guppyer jeg hadde kjøpt for å hindre innavl, dette ble min guppybestands død.
I fjor prøvde jeg igjen, men fiskene døde bare etter få uker.. Ingen tengn til noe, og bare dem som døde. Hunnene døde først.
Såh, nå prøver jeg igjen! Får håpe det går denne gangen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap